Taksitli alışverişlerde `tek senet` uyarısı

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, "Senetle taksitli bir alışveriş yapıldığında mutlaka her taksit için ayrı bir senet imzalanmalıdır. Tek senet geçersizdir, bunun için satıcı mutlaka uyarılmalıdır. Zira uyarımızı dikkate almıyorsa tüketici hakem heyetine giderek imzaladığımız senedi iptal ettirebiliriz" dedi.

25.11.2019 Cuma 11:39

Güncelleme : 26.11.2019 Cuma 09:38

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüketicilerin mal ve hizmet  alırken dikkat etmesi gereken hususların olduğunu söyledi.

Senetle taksitli alışveriş yapan tüketicilerin aynı zamanda sözleşme imzalamak zorunda bırakıldığını dile getiren Şahin, şöyle konuştu:

"Eğer bize hem sözleşme hem senet imzalatılıyorsa o işletmeden derhal uzaklaşmamız gerekiyor. Sözleşmeye imza attığımız için o zaten bizi bağlar ancak hem senet hem sözleşme alınıyorsa burada kötü niyet aramalıyız çünkü satıcı her ikisini de işleme koyabilir. İşte o zaman tüketici bir borcu iki kez ödemek durumunda kalabilir. Öte yandan satıcı zaten işini düzgün yapıyorsa bir tek sözleşmeye imza attırmakla yetinebilir çünkü zaten sözleşmeyi mahkemeye vererek çok rahatlıkla tahsil edebilir ayrıca bir senet imzalatıyorsa 'burada bir sıkıntı var' demektir."

"TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE GİDEREK İMZALADIĞIMIZ SENEDİ İPTAL ETTİREBİLİRİZ"

Şahin, senetli alışverişlerde satıcının her taksit tutarı için ayrı senet düzenlemesi gerektiğini belirterek, şunları kaydetti:

"Senetle taksitli bir alışveriş yapıldığında mutlaka her taksit için ayrı bir senet imzalanmalıdır. Tek senet geçersizdir, bunun için satıcı mutlaka  uyarılmalıdır. Zira uyarımızı dikkate almıyorsa tüketici hakem heyetine giderek  imzaladığımız senedi iptal ettirebiliriz çünkü Tüketici Kanunu'na göre  tüketicinin taksitli alışverişlerinde bir senet imzalaması söz konusu olduğunda  bu senetlerin taksit miktarına göre bölünmesi gerekiyor. Mesela 10 bin liralık  bir alışveriş yaptık ve bunu 10 taksite böldük. Bununla ilgili tüketiciye 10 bin  lira tutarında bir senet düzenlenemez. Düzenlenirse de geçersizdir. Bu senede  itiraz edildiğinde hiçbir şekilde işleme konulamaz. Bu yüzden satıcı her taksit  için ayrı senet düzenlemek zorundadır. Tüketici her ay bin lira verdiğinde  senedini kendisine vermelidir."

Bu tür konularda tüketici hakem heyetlerine çok sayıda şikayetin  geldiğini aktaran Şahin, tüketicilerin kötü niyetli satıcılara karşı dikkatli  olması gerektiğini ifade etti.

"TÜKETİCİ AYNI BORCU TEKRAR ÖDEMEK ZORUNDA KALABİLİR"

Şahin, tüketicinin tek senede imza atmasıyla zor durumda bırakılabileceğini belirterek, "Tüketicinin kötü niyetli satıcılara karşı bu durumu iyi bilmesi gerekiyor. Zira tüketici 5 taksiti ödedi ama satıcının elinde  tek parça senet var. O zaman satıcı bunu hiç ödeme yapmamış gibi işleme  koyabilir. Yani tüketici taksitli bir alışveriş için tek bir senede imza atarsa  ödediği taksit tutarlarını ispatlayamayabilir ya da satıcı kötü niyetliyse bunu  işleme koyar ve tüketici yatırdığı taksitleri dahil tüm borcunu tekrar ödemek  zorunda kalabilir. Bu yüzden ödeyeceğimiz her taksit için ayrı bir senet  imzalamalıyız." diye konuştu.
"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

Altın fiyatları ne kadar oldu?

İşte dolarda son durum