Tekstil ürünlerinde yeni dönem başlıyor

Gümrük ve Ticaret Bakanı Nurettin Canikli, yeni düzenlemeyle tüketicilerin satın aldığı tekstil ürünlerinin deri olup olmadığını ürünün etiketinden öğrenme imkanına kavuşacağını bildirdi.

01.05.2015 Cuma 13:31

Güncelleme : 01.05.2015 Cuma 13:43

Canikli, yazılı açıklamasında, 25 Nisan'da Resmi Gazete'de yayımlanan  tekstil ve ayakkabı ürünlerinin etiketlenmesine yönelik yönetmelikle ilgili  değerlendirmelerde bulundu. 
 

Tehlikeli kimyasallar yönünden Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından  yoğun şekilde denetlenen tekstil ve ayakkabı ürünlerinin, yeni yayımlanan iki  yönetmelik çerçevesinde etiket yönünden de denetleneceğini ifade eden Canikli,  şunları kaydetti: 
 

 "Tekstil Elyaf İsimleri ve Tekstil Ürünlerinin Elyaf  Kompozisyonlarıyla İlgili Etiketleme ve İşaretleme Hakkındaki Yönetmelik'te yer  alan yeni düzenlemeye göre tekstil ürününde hayvansal menşeli tekstil olmayan  parçaların varlığı halinde, ürünün etiketinde 'hayvansal menşeli tekstil olmayan  parçalar içerir' ifadesinin kullanılması zorunluluğu getiriliyor. Böylece  tüketici  tekstil ürününün deri olup olmadığını ürünün etiketinden öğrenebilecek.  Yeni yönetmeliğin 1 Ocak 2016'da yürürlüğe girecek olan hükmüne göre, bu bilgi  ürünün etiketinde açıkça gösterilecek. Bundan sonra tüketici aldığı ürünün ne  olduğunu, deriden imal edilip edilmediğini bilecek." 
 

ETİKETLER YANILTICI OLMAYACAK
 
 
Yeni düzenlemeye göre, ürünlerdeki etiketlerin Türkçe, kolay  okunabilir ve görülebilir şekilde hazırlanması, tekstil ürünlerindeki etiketlerin  tüketicileri yanıltıcı nitelikte olmaması gerektiğini belirten Canikli, şartlar  sağlanmadan 'yüzde 100', 'saf' veya 'tamamen' ifadelerinin kullanılamayacağına  dikkati çekti. 
 

Canikli, 'yün' ifadesinin kullanımının da ancak yönetmelikle  düzenlenen koşullar sağlandığında mümkün olabileceğini, böylece tüketicilerin  doğru bilgilendirilmesinin sağlanacağını kaydetti. 
 
 
Tüketicinin Satın Alacağı Ayakkabıların Temel Unsurlarının Yapımında  Kullanılan Malzemelerin Etiketlenmesine Dair Yönetmeliğin de tüketiciye perakende  satış amacıyla sunulan tüm ayakkabı çeşitlerine uygulanacağını ifade eden  Canikli, yönetmeliğe göre etiketin görülebilir, güvenli şekilde iliştirilmiş,  erişilebilir olması gerektiğini belirtti. Canikli, düzenlemeye ilişkin şu  bilgileri verdi: 
 

Etiketin üzerindeki şekil boyutlarının içerikteki bilgilerin  anlaşılmasını sağlayacak büyüklükte olması zorunlu olup, etiketlerin tüketiciyi  yanıltıcı nitelikte olmaması gerekmektedir. Ayrıca ayakkabı üzerine konulan şekil  ve sembollerin anlamları hakkında tüketicilerin bilgilendirilmesini sağlamak  amacıyla ayakkabıların satışa arz edildiği yerlerde tüketicilerce kolayca  görülebilecek ve okunabilecek şekilde ve en az (297mm x 210mm) A4 boyutunda  hazırlanmış bir poster veya tablo işyerinin uygun bir yerine asılması zorunlu  hale getirildi." 
 
 
Açıklamasında, tekstil ve ayakkabı sektörü üreticilerine de uyarılarda  bulunan Bakan Canikli, yönetmeliklerin hükümlerine aykırı davranan ve ürünlerine  doğru ve mevzuata uygun etiket koymayan üretici ve ithalatçılara 3 bin 350 lira  idari para cezası uygulanacağını bildirdi.
"
En Çok Okunan Haberler

Almanya beklentilerin üzerinde büyüdü

Borsa İstanbul`dan rekor üstüne rekor

Dış ticaret istatistikleri açıklandı

Hizmet Üretici Fiyat Endeksi belli oldu

`Jeopolitik durum enflasyonda risk oluşturuyor`

HSBC CEO`su görevi bırakacak

Musk daha fazla Tesla personelini işten çıkarabilir

Volkswagen`in satışları düştü

`Faiz indiriminden sonra dikkatli olunmalı`

Samsung faaliyet karını 10 kat artırdı

ABD`de haftalık çelik üretimi azaldı

Goldman Sachs`tan ABD istihdamı tahmini

BMW, Çin`deki fabrikasına yatırım yapacak

Aramco, Çinli şirketle ortaklığı değerlendiriyor

Batılı bankaların Rusya`ya vergi ödemesi arttı

Altın fiyatları ne kadar oldu?

Dolar ve euroda son durum ne?