TESK`ten `indirim tuzağı` uyarısı

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, sadece belli başlı birkaç üründe yapılan indirimlerin afişlerde sanki tüm ürünlerde yapılmış gibi gösterildiğini belirterek, "Vatandaşlarımız indirim tuzaklarına karşı dikkatli olmalı" ifadesini kullandı.

27.03.2019 Cuma 11:33

Güncelleme : 28.03.2019 Cuma 10:09

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu Genel Başkanı Bendevi Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, indirimlerin tamamen pazarlama  stratejisinden ibaret olduğunu ve gerçeği yansıtmadığını savundu.

Özellikle son zamanlarda yeni bir pazarlama tekniği haline getirilen  sezon ortası indirimlerine karşı dikkatli olunması uyarısında bulunan Palandöken,  "Hiçbir inandırıcılığı olmayan bu kampanyaların sadece ismi değişiyor. 'Sezon  ortası indirimi' adı altında yüzde 50 artı kasada yüzde 20 indirim yapmak  inandırıcı değil. Bunlar firmaların pazarlama stratejisi." değerlendirmesinde  bulundu.

Palandöken, rastgele indirim kampanyalarının tüketiciyi yanıltarak  güven kaybına yol açtığını ifade etti.

Tüketiciyi yanıltan bu indirim kampanyalarına çekidüzen verilmesi  gerektiğini vurgulayan Palandöken, şunları kaydetti:

"İndirim sezonları tüm mağazalar için yalnızca yılın belli  dönemlerinde geçerli olmalı. Mağazalar bağlı oldukları meslek kuruluşlarından  izin alarak indirim kampanyası yapabilmeli. İndirimlerin meslek odalarının izni  ve kontrolüyle yapıldığı belirtilmeli. Sadece belli başlı birkaç üründe yapılan  indirim bile afişlerde sanki tüm ürünlerde yapılmış gibi lanse ediliyor.  Vatandaşlarımız indirim tuzaklarına karşı dikkatli olmalı. Mağaza vitrinlerine  konulan yüzde 50 artı kasada yüzde 20 indirim kampanyası yalnızca satılmayan ve  tek bedeni kalmış ürünlerde uygulanıyor."

"KAMPANYA ÖNCESİ FİYATLAR KONTROL EDİLMELİ"

Her özel günde ve her sezonda rastgele indirim yapılmaması gerektiğini  belirten Palandöken, "Vatandaşlarımız alışveriş yaparken piyasayı çok iyi  araştırmalı ve fiyatları kontrol etmeli. Özellikle AVM'lerdeki tekstil, kozmetik,  teknolojik ürünler ile elektronik ve beyaz eşyada ucuzluk kampanyaları çok iyi  takip edilmeli. Ürünlerin kampanyaya girmeden önceki fiyatı araştırılarak,  indirimin büyüsüne kapılmadan alışveriş yapılmalı. İhtiyaç olmayan ürünlerin  fiyatı ucuz bile olsa cebimize zarar verdiği unutulmamalı." ifadelerini kullandı.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma