Tüketici teknolojileri pazarındaki büyüme hız kesmiyor

GfK TEMAX`ın araştırmasına göre, Türkiye`de tüketici teknolojileri pazarı yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10,3 büyüyerek 13 milyar liralık ciroya ulaştı. Büyük beyaz eşya sektörü, ÖTV indiriminin de etkisiyle ciroda yüzde 25,6`lık büyüme gösterdi.

27.08.2017 Cuma 11:25

Güncelleme : 28.08.2017 Cuma 09:29

Türkiye'de tüketici teknolojileri pazarı,  bu yılın nisan-haziran çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10,3  büyüyerek 13 milyar liralık ciroya ulaştı.

Araştırma şirketi GfK tarafından açıklanan "GfK TEMAX Türkiye 2017  İkinci Çeyrek Sonuçları"na göre, özellikle beyaz eşya sektöründeki vergi  indirimlerinin pozitif katkısıyla tüketici teknolojileri pazarındaki büyüme  artarak devam etti. Söz konusu pazar yılın ikinci çeyreğinde, geçen yılın aynı  dönemine kıyasla yüzde 10,3 büyüme göstererek, 13 milyar liralık ciro elde etti.

Nisan-haziran döneminde geçen senenin aynı dönemine göre ciroda  pozitif büyüme oranı elde eden sektörler sırasıyla büyük beyaz eşya, telekom,  tüketici elektroniği ve küçük ev aletleri olurken, ofis ekipmanları ve sarf  malzemeleriyle görüntüleme ve bilgi teknolojileri sektörleri daraldı.

Telekom sektörü ikinci çeyrekte yüzde 9 oranında büyüdü. Akıllı  telefonların sektör büyümesindeki etkisi dışında, akıllı saatler ve mikrofonlu  kulaklıkların satışı da ciroya olumlu katkı yaptı.

Giderek artan medya kullanımı ve bilgi depolama ihtiyaçlarına paralel  olarak cihaz hafızalarının da genişlediği, 32 GB (gigabayt) ürünlerin ciro  payının yüzde 50, 64 GB ve üzeri ürünlerin payının ise yüzde 15 seviyesine  yaklaştığı görüldü.

Büyük beyaz eşya sektörü ise 3,6 milyar liralık ikinci çeyrek  cirosuyla geçen senenin aynı döneme göre yüzde 25,6'lık büyüme oranı yakaladı.  Yüksek büyüme oranlarında  ÖTV kampanyasının devam etmesi de etkili oldu.

Buzluk altta buzdolapları, 9 kg kapasiteli çamaşır makineleri ve dikey  derin dondurucu kategorileri toplam sektör büyümesine en yüksek katkıyı sağlayan  ürün grupları ve segmentler oldu.

Küçük ev aletleri sektörü, bu yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı  dönemine kıyasla yüzde 3,1'lik artışla 1,2 milyar liralık ciroya ulaştı.

Cirosal olarak sırasıyla tost makineleri, saç kurutucular, sıcak  içecek hazırlama makineleri, narenciye katı meyve sıkacakları, saç  şekillendiriciler, elektrikli süpürgeler, ütü ve saç-sakal kesiciler en çok  satışın yapıldığı ürünler olurken, tıraş makineleri, gıda hazırlama, su  ısıtıcılar ve fritözlerin cirosunda daralma verilere yansıdı.

Anneler Günü döneminde ise geleneksel tost makineleri, Türk kahvesi ve  çay makinelerine talebin artması dikkati çekti.

TELEVİZYONDA BÜYÜK EKRAN DÖNEMİ

Tüketici elektroniği sektörü ise nisan-haziran döneminde yüzde 4,4  büyüyerek 1,5 milyar liralık ciro elde etti. 55 inç üzeri ekran boyutlu ve UHD  özelliğe sahip televizyonlar geçen yılın aynı dönemine göre çift haneli cirosal  büyüme performansına ulaşırken, UHD televizyonların oranı cirosal olarak yüzde 40  seviyesini gördü.

Diğer taraftan bilgi teknolojileri sektörü bir önceki yılın aynı  dönemine göre ciroda yaklaşık yüzde 4 düşüş kaydetti. Daralma üzerinde en yüksek  etkiye sahip ürün grupları ise monitör ve tabletler oldu. Söz konusu dönemde  pozitif büyüme kaydeden ürün grupları ise masaüstü bilgisayarlar, web kameralar,  mouse ve klavyeler olarak sıralandı.

Ofis makineleri ve sarf malzemeleri sektörü ise geçen yılın aynı  çeyreğine göre yüzde 11,8 daralırken, görüntüleme sektörü ciroda yüzde 10,7 düşüş  kaydetti.

"
En Çok Okunan Haberler

Borsa İstanbul`dan yeni rekor

Rekabet Kurulu`ndan META`ya para cezası

OECD bölgesinde enflasyon yükseldi

`ABD enflasyonu hisseler için önem taşıyor`

Euro Bölgesi`nde yatırımcı güveni toparlanıyor

Bakanlıktan altın ithalatı kotasıyla ilgili açıklama

`Temel göstergelere göre enflasyon yavaşlıyor`

`Haziranda faiz indirimi ihtimali güçlendi`

S. Arabistan petrolde fiyat artışına gitti

Avustralya`da iş ilanları sayısı artış gösterdi

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

Altın fiyatları haftaya nasıl başladı?

Dolar bugün kaç TL?