Tüketicilere `sosyal medya pazarı` uyarısı

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde son dönemde tüketici mağduriyetinin arttığını söyledi.

07.06.2019 Cuma 13:15

Güncelleme : 10.06.2019 Cuma 09:21

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, AA muhabirine, "Facebook", "İnstagram" ve "Twitter" gibi  sosyal medya platformları üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat edilmesi  gereken hususlara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Tüketicilerin, mağdur olmaması için haklarını bilmesi, satış yapan  firmaya da dikkat etmesi gerektiğini vurgulayan Ağaoğlu, şunları kaydetti:

"Sosyal medya üzerinden fotoğraflar yayınlanıyor. Bu fotoğraflara  aldanan, fiyatı düşük bulan tüketiciler yeterli incelemeyi yapmadan sipariş  veriyor. Ama kargonun verdiği paketi de görünce hayal kırıklığı yaşıyorlar.  Sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde son dönemde tüketici mağduriyeti  arttı. Oysa tüketici kanunu uzaktan satışlarda tüketiciyi koruyucu önemli  düzenlemeler içeriyor. Sosyal medyadan satış yapacak firmanın ilanının  yayınlandığı mecrada ticaret sicil numarasının bulunması gerekiyor. Bunun yanında  sabit telefon, açık adres, mesafeli satış sözleşmesi ve cayma bildirimi konusunda  da bilgilerin yer alması gerekiyor."

"KART BİLGİLERİNİ SAKLIYORLAR"

Mağdur olan tüketicinin muhatap bulamadığı için tüketici hakem  heyetlerinde olumlu sonuç alamadığını ve olayın adliye taşındığını aktaran  Ağaoğlu, "Bu sitelerden kredi kartı ile alışveriş yapıldığından bu kartların  bilgileri depolanıp daha sonra tüketicinin rızası dışında harcamalar  yapılabiliyor. Dikkatli olunmalı." diye konuştu.

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER)  İzmir Şube Başkanı Cevdet Uçan  ise sosyal medya üzerinden yapılan satışlarda firma gerçekliğinin sorgulanması  gerektiğini vurgulayarak, şöyle devam etti:

"Son aylarda bu yüzden hakem heyetlerinden tüketicinin aleyhine  kararlar çıkmakta. Örneğin, bir tüketici, sosyal medya üzerinden cep telefonu  siparişi veriyor. Kargosunu alınca içinden telefon yerine plastik su şişesi  çıktığını görüyor. Orada tutanak tutturuyor. Bize ulaşıyor. Biz de satıcının  kaydı olmadığı için tüketicimizi savcılığa gönderdik. Sonucu bekliyoruz."

Uçan, tüketicilerin bu mağduriyetlerinde eğitim seviyelerinin değil  tüketici bilinçlerinin yüksek olması gerektiğini belirtti.

Bazı tüketicilerin mağduriyetlerinin küçük rakamlar olduğundan dolayı  başvuruda bulunmadığını dile getiren Uçan, tüketicilere 1 lira bile olsa haklı  kazançlarının peşinin bırakmaması gerektiğini ifade etti.

"
En Çok Okunan Haberler

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Merkez Bankası`nın rezervleri açıklandı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak

`Fed bu yıl sadece bir kez faiz indirecek`

Bitcoin ETF`lerinden rekor çıkış oldu

`Doğru yolda olduğumuzdan emin oluyoruz`

ABD Hazinesi gelecek hafta tahvil ihraç edecek

Google yüzlerce çalışanını işten çıkardı

Güney Kore`de enflasyon %3`ün altına indi

Microsoft, Malezya`ya yatırım yapacak

Wall Street`te endeksler karışık seyretti

`Faiz indirimi için daha zaman var`

Altın fiyatları ne kadar oldu?

İşte dolarda son durum