Tüketicinin cebinde 10 milyar lira kaldı

Rekabet Kurumu Başkanı Ömer Torlak, 2014-2016 döneminde aldıkları 23 kararla tüketicinin cebinde 10 milyar liranın kalmasını sağladıklarını bildirdi.

04.05.2018 Cuma 14:38

Güncelleme : 06.05.2018 Cuma 13:22

Abdullah Gül Üniversitesi'nde (AGÜ) düzenlenen "Dijital Ekonomi ve  Rekabet Kurumu" konulu konferansın açılışında konuşan Rekabet Kurumu Başkanı Ömer Torlak, insanların  kullandığı akıllı cihazların dijital ekonomide değişikliklere neden olduğunu söyledi.
 
İnternette gezerken araştırılan, aranan nesnelerin reklamlarının  bilgisayar ekranına geldiğini belirten Torlak, "Sizin ayak izlerinizi takip  ederek size özel sunum gerçekleşiyor. Buradan hareketle biz de dijital hayatın  içerisinde ister istemez öğrenmemiz, üretmemiz, tüketmemiz belki hoşumuza gitmese  de bizi yönlendirmesiyle gerçekleşiyor. Bunun arka planında firmaların ticaretin  gerektirdiği kendi ticari amaçlarına uygun karlılıklarını artırma var."  ifadelerini kullandı.
 
Uber uygulamasına da değinen Torlak, "Uber kendi adına satın alınmış  taksisi, aracı olmayan dünyanın en büyük taksi kiralama şirketi." dedi.
 
Uber hakkında tartışmaların olduğunu vurgulayan Torlak, şunları  kaydetti:
 
"Artık kaba bir rekabetin ve mücadelenin çok fayda etmeyeceğini  biliyoruz. Uber'in mesela uygulamada olduğu bir yerde sizden her türlü  harcamanızı belgelendirmenizi istiyor, gittiğiniz yerde biraz güven problemi  hissediyorsunuz ve burada da Uber var. Daha gitmeden 'Ben şu saatten  havaalanından çıkacağım, lütfen bana bir araç' diyorsunuz. Bu aracın size plakası  bildiriliyor, şoförün ismi bildiriliyor, fatura alırken herhangi bir insani  problem yaşamayacağınızı biliyorsunuz, en azından başınıza bir hal geldiğinde  'Ben şu Uber'in taksisindeydim, şoförün ismi buydu, plakası buydu, şuraya  giderken şu problemi yaşadım' diyebilme şansınız var. Hepsinden önemlisi  ödeyeceğiniz parayı biliyorsunuz."
 
"REKABET GÜZEL BİR ŞEY"
 
Torlak, geleneksel pazarlamanın Türkiye'nin her yerinde olduğunu  belirterek, "Rekabet güzel bir şey aslında. Rekabet salt bir yarış değil.  Rekabette öne çıkmak bir yere kadar sizi götürür. Çoğu zaman satın aldığımız bir  üründe eve döndüğümüzde 'İyi de ben bunu neden aldım, bu kadar para ödedim' diye  diye sorguladığımız oluyor." diye konuştu.
 
Rekabet ortamını korumak için çeşitli çalışmaların yapıldığını anlatan  Torlak, sözlerini şöyle sürdürdü:
 
"Rekabeti korumak suretiyle aslında biz iktisadi etkinliği artırmaya  çalışıyoruz. Yani kimsenin yan gelip yatmasına izin vermiyoruz. Çünkü rekabetçi  ekonomi ve bir dünyadayız. Sen öyle yaparsan iktisadi etkinliğini koruyamazsın.  Biri gelir senin belini büker. Amacımız tüketici refahına katkı sağlamak.  2014-2016 yılları arasında aldığımız 23 kararı analiz ettik. Tüketicinin cebinde  10 milyar lira kalmasını sağlamışız. Çünkü rekabet otoriteleri de sorgulanıyor.  Bundan sonra iki yılda bir yapmayı hedeflediğimiz çalışma ile toplumsal refahı  artırmaya çalışıyoruz."
 
Açılış programı, soru cevap bölümünün ardından sona erdi.
 
  

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak