Türk Hava Yolları`ndan transit açıklaması

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı transit yolcu oranlarını yüzde 60`a yükselttiklerini söyledi.

30.05.2016 Cuma 09:19

Güncelleme : 30.05.2016 Cuma 09:37

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı transit yolcu oranlarını yüzde 60'a yükselttiklerini söyledi. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ilk çeyrekteki zarara karşın EBIDTA’nın (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kar) ekside olmamasının önemine işaret ediyor.

Aycı, Habertürk gazetesinden Yavuz Barlas'a değerlendirmelerde bulundu:

"Yüzde 20’lik EBIDTA marjı hedefimizi koruyoruz. Önemli olan da burada tüm gelişmelere rağmen kâr üretebilmek. Turizm sektörünün durumu ortada ama biz bu dönemde transit uçuşlarımızın oranını yüzde 60’a yükselttik. Öyle ki İstanbul’da havalimanı, Paris’i geçti. Önümüzde Avrupa’da bir tek Londra’daki Heathrow kaldı. Bugün transitin çok faydasını görüyoruz. Yarın işler düzeldiğinde asıl işte o zaman göreceğiz pozitif katkısını. Ve durmuyoruz Afrika pazarında derinleşmeye çalışıyoruz. Buradaki fırsatlara bakıyoruz. İşbirliklerini artırıyoruz. Son olarak Senegal ile bir işbirliği yaptık. Bunlar artacak. Pazar payımızı artıracağız bu coğrafyada.”

MATEMATİĞİNE HÂKİM

Nette zarar açıklamasına karşın 50 milyon dolar EBITDA kârı olan THY’nin borcu 9 milyar dolar civarında. Bu hisse senetlerinin performansına elbette etki ediyor. Ancak THY yönetimi de hissenin sonuna kadar arkasında. Zira genel kurulda alınan kararla THY sermayesinin yüzde 10’una kadar hisse geri alımı da gerçekleştirebilir. Hatta yöneticiler bile şirkete duydukları güveni göstermek için yasal sınırlar çerçevesince hisse satın alabilir.

Yatırım Ajansı’ndaki görevinden de yakından takip ettiğim İlker Aycı, havacılık sektöründeki ilk yılını tamamladı. Finans sektörüne hâkimiyeti kadar havacılığın da matematiğine çok kısa sürede hâkim olmuş.

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ilk çeyrekteki zararın geçici olduğu görüşünde: “Bizim borçlarımız hep uzun vadeli farklı döviz cinslerindem bugün kur kaynaklı zarar gibi görünen işlemler yarın kâra dönüşür. Önemli olan faaliyet kârımızdır. İşleri büyütmek pazarlara derinlemesine nüfus etmek. Müşteri memnuniyetini artırmak. Tüm konsantrasyonumuzu buna veriyoruz. Çünkü artık ilk 10’dayız. Bu ligde tutunmak değil ilk sıralara oynamak istiyoruz. Tüm ekip arkadaşlarımız da bu motivasyonda.”

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı transit yolcu oranlarını yüzde 60'a yükselttiklerini söyledi. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ilk çeyrekteki zarara karşın EBIDTA’nın (Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kar) ekside olmamasının önemine işaret ediyor.

Aycı, Habertürk gazetesinden Yavuz Barlas'a değerlendirmelerde bulundu:

"Yüzde 20’lik EBIDTA marjı hedefimizi koruyoruz. Önemli olan da burada tüm gelişmelere rağmen kâr üretebilmek. Turizm sektörünün durumu ortada ama biz bu dönemde transit uçuşlarımızın oranını yüzde 60’a yükselttik. Öyle ki İstanbul’da havalimanı, Paris’i geçti. Önümüzde Avrupa’da bir tek Londra’daki Heathrow kaldı. Bugün transitin çok faydasını görüyoruz. Yarın işler düzeldiğinde asıl işte o zaman göreceğiz pozitif katkısını. Ve durmuyoruz Afrika pazarında derinleşmeye çalışıyoruz. Buradaki fırsatlara bakıyoruz. İşbirliklerini artırıyoruz. Son olarak Senegal ile bir işbirliği yaptık. Bunlar artacak. Pazar payımızı artıracağız bu coğrafyada.”

MATEMATİĞİNE HÂKİM

Nette zarar açıklamasına karşın 50 milyon dolar EBITDA kârı olan THY’nin borcu 9 milyar dolar civarında. Bu hisse senetlerinin performansına elbette etki ediyor. Ancak THY yönetimi de hissenin sonuna kadar arkasında. Zira genel kurulda alınan kararla THY sermayesinin yüzde 10’una kadar hisse geri alımı da gerçekleştirebilir. Hatta yöneticiler bile şirkete duydukları güveni göstermek için yasal sınırlar çerçevesince hisse satın alabilir.

Yatırım Ajansı’ndaki görevinden de yakından takip ettiğim İlker Aycı, havacılık sektöründeki ilk yılını tamamladı. Finans sektörüne hâkimiyeti kadar havacılığın da matematiğine çok kısa sürede hâkim olmuş.

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ilk çeyrekteki zararın geçici olduğu görüşünde: “Bizim borçlarımız hep uzun vadeli farklı döviz cinslerindem bugün kur kaynaklı zarar gibi görünen işlemler yarın kâra dönüşür. Önemli olan faaliyet kârımızdır. İşleri büyütmek pazarlara derinlemesine nüfus etmek. Müşteri memnuniyetini artırmak. Tüm konsantrasyonumuzu buna veriyoruz. Çünkü artık ilk 10’dayız. Bu ligde tutunmak değil ilk sıralara oynamak istiyoruz. Tüm ekip arkadaşlarımız da bu motivasyonda.”


"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak