Türk markalarından yurt dışı atağı

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, Türk markalarının yurt dışındaki büyüme stratejilerini sürdürdüğünü ve ortalama her gün en az iki yeni mağaza açtığını belirterek, 2018`e başlarken 3 bin 150 olan yurt dışı mağaza sayısının yılın sonunda 4 bin sınırına yaklaşacağını bildirdi.

19.07.2018 Cuma 11:23

Güncelleme : 19.07.2018 Cuma 15:44

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD)  Başkanı Sina Öncel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türk markalarının geçen yıl  650 mağaza açtıkları yurt dışındaki büyüme stratejilerini bu yıl da sürdürdüğünü  kaydederek, Türk markalarının yurt dışında ortalama her gün en az iki yeni mağaza  açtığını söyledi.
 
Yurt içinde karlılığın giderek düşmesinin markaları yurt dışı  arayışlarına hız vermek durumunda bıraktığını dile getiren Öncel, önceki yıllarda  dövize endeksli yapılan ve güncellenemeyen kira kontratları ile ham madde  maliyetlerindeki artış ve ithalat vergilerinin karlılığı düşürdüğünü anlattı.
 
Öncel, BMD üyesi markaların 2017'de yurt dışında 650 yeni mağaza  açtığını anımsatarak, "2018'e başlarken 100 markamızın 108 ülkede 3 bin 150  mağazası ve 11 bin 500'e yakın satış noktası bulunuyordu. Markalarımızın 2015 ve  öncesinde imzaladıkları kontratlara yönelik sıkıntıları hala tam olarak  çözülmedi." diye konuştu.
 
Ülke dışındaki fırsatları değerlendirmeye ağırlık verdiklerini aktaran  Öncel, "Markalarımızın planlamalarına baktığımızda yurt dışında her gün ortalama  iki yeni mağaza açtığımızı söyleyebiliriz. Yıl sonunda yurt dışı mağaza sayımızın  4 bine, 2020’de ise 6 bin sınırına yaklaşacağını öngörüyoruz." ifadesini  kullandı.
 
"RUSYA 515 MAĞAZA İLE İLK SIRADA"
 
Öncel, Türk markalarının bugüne kadar en çok mağazayı Rusya'da  açtığını belirterek, 2017 sonu itibarıyla Rusya'da Türk markalarının 515 mağazası  olduğunu bildirdi.
 
Sinan Öncel, bu alanda Rusya'yı 264 mağaza ile Suudi Arabistan, 227  mağaza ile Kazakistan, 199 mağaza ile İran, 181 mağaza ile Ukrayna, 134 mağaza  ile Romanya, 128 mağaza ile Irak, 125 mağaza ile Azerbaycan, 102 mağaza ile KKTC,  75 mağaza ile Gürcistan'ın takip ettiği bilgisini verdi.
 
Yurt dışındaki mağazaların yaklaşık üçte ikisinin bu 10 ülkede  faaliyetlerini sürdürdüğünü dile getiren Öncel, "Coğrafi bölgeler olarak  baktığımızda ise mağazaların yüzde 41'inin Rusya ile Ukrayna, Kazakistan,  Azerbaycan gibi Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerinde bulunduğunu  görüyoruz.  Avrupa ve Orta Doğu ülkeleri yüzde 25'er payla iki ve üçüncü sırayı  paylaşıyor. Mağazalarımızın yüzde 6'sı Kuzey Afrika'da, yüzde 3’' ise yukarıdaki  saydığımız coğrafyanın dışındaki ülkelerde faaliyetlerini sürdürüyor." dedi.
  
Öncel, kısa ve orta vadede mevcut dağılımda çok ciddi bir değişiklik  öngörmediklerini, markaların bir yandan bulundukları ülkelerde derinleşip kök  salarken öte yandan da diğer ülkelerdeki fırsatları değerlendirmeye devam  edeceklerini sözlerine ekledi.
 
   

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma