Turkcell, e ticaret araştırması için Ipsos`la iş birliği yaptı

Turkcell, mobil ticaret alanında müşterilerin beklentilerini anlamak ve daha iyi hizmet sunmak için Ipsos`un iş birliğiyle e-ticaret araştırması yaptı

10.12.2015 Cuma 15:09

Güncelleme : 11.12.2015 Cuma 09:33

Turkcell tarafından yapılan açıklamaya göre, şirketin Ipsos iş birliğiyle yaptığı e-ticaret araştırmasından çıkan sonuçlar; güven, uygun fiyat ve iade koşullarının, müşterilerin önceliğini oluşturduğunu ortaya koydu.

Araştırmaya göre, Türkiye'nin yüzde 14'ü online alışveriş yapıyor. Her üç online alışveriş yapan kişiden biri, 15-25 yaş aralığında bulunuyor.

Online alışveriş yapanların yüzde 50'den fazlası 15-35 yaş arasında ve erkeklerden oluşurken, en fazla alışverişi yüzde 22'lik payla öğrenciler yapıyor. Öğrenci dışında kalan kitlede ise çalışan ve özel sektörde çalışan kişiler yer alıyor.

Araştırma sonuçları, mağaza yerine internetten alışverişi en fazla tetikleyen en önemli nedenin "avantajlı fiyat" olduğunu ortaya koydu.

Online alışveriş yapan kişilerin neredeyse tamamı alışveriş yaptıkları internet sitesi dışındaki sitelerden de fiyat araştırması yapıyor. Ayrıca, kişilerin yarısından fazlası internetten ürünü almadan önce mağazada ürünü inceliyor. Her beş alışveriş yapan kişiden ikisi ise mağaza gezerek fiyatları inceliyor. Mağaza yerine internetten alış veriş yapmayı en fazla tetikleyen unsur olarak ise yine "fiyat" öne çıkıyor.

'İNTERNET ALIŞVERİŞİNİ EN FAZLA TETİKLEYEN MECRA SOSYAL MEDYA'

Perakende alışverişi tercih eden kişiler, online alışveriş yapmalarını engelleyen en önemli unsurun "önce ürünü denemek istemeleri" olduğunu belirtiyor. Bunu, "internetten alışveriş yapmayı güvenli bulmayanlar" ve "internetten alışveriş yaptığında beğenmediği ürünü iade etmenin zorluğundan yakınanlar" takip ediyor.

Araştırmada, internet alışverişini en fazla tetikleyen mecranın ise sosyal medya olduğu görülürken, buna gerekçe olarak avantajlı fiyat teklifi ve olumlu bir alışveriş deneyimi paylaşımının yapılması gösteriliyor.

İnternet sitesi seçiminde "hızlı iade süreci" ise en fazla avantaj sağlayan konu olarak öne çıkıyor. Bunu takiben diğer etkenler arasında iade sürecinin kolay ve teslimat sürecinin hızlı olmasının yanı sıra internet sitesinin kullanım kolaylığı yer alıyor.

Türkiye'de online alışveriş yüzde 15 cep telefonu, yüzde 5 tablet, yüzde 80 bilgisayar üzerinden yapılıyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan, dijital dönüşümü tam manasıyla gerçekleştirmek için önemli bir araştırmaya imza attıklarını belirterek, şunları kaydetti:

"Bu araştırmayı yaparken de e-ticaretin dinamikleri neler, müşteriler nasıl davranıyor, pazardan beklentileri neler bunların üzerinde durduk. Araştırmamıza baktığımızda online alışveriş tercihlerinde değer tekliflerinin, kategori zenginliğinin ve iade koşullarının en önemli kriterler olduğu görülüyor.

Biz bu işte gerçekten önemli bir oyuncuyuz ve Türkiye'nin bu dijital dönüşümünde etkin bir rol oynamayı hedefliyoruz. 'www.turkcell.com.tr'deki trafiğin yüzde 63'ü mobil üzerinden geliyor. 1 Nisan'dan itibaren 375 Mbps süper hızlı internet sayesinde mobile uyumlu platformların sayısı artacak."

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma