Türkiye, ev dışında tüketime yılda 50 milyar TL harcıyor

08.12.2014 Cuma 16:44

Güncelleme : 08.12.2014 Cuma 16:47

Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği (ETÜDER),  Türkiye'de ev dışı tüketim pazarının 50 milyar TL büyüklüğüne ulaştığını  açıkladı.

 



Ev dışı tüketimi ölçen "Foodservice Monitor" araştırması, ETÜDER ile  Ipsos Araştırma Şirketi iş birliğinde gerçekleştirildi. Türkiye'nin 7 büyük  ilinin 81 ilçesindeki 2 bin 751 sokakta gerçekleştirilen araştırma ile ev dışında  otel, hastane, okul, pastane, restoran gibi mekanlarda yiyecek-içecek tüketiminin  büyüklüğü belirlendi. Sektöre referans olacak araştırmanın sonuçları düzenlenen  toplantıda sektör temsilcileri ile paylaşıldı.

 


Araştırmanın sonuçlarına göre, ABD'nin 37'de biri, Avrupa'nın ise  29'da biri olan Türkiye'de ev dışı tüketim pazarı 50 milyar TL büyüklüğe ulaştı.  Ev dışı toplam tüketim harcamasının yüzde 41'i İstanbul'da, yüzde 19'u  Antalya'da, yüzde 13'ü İzmir'de ve yüzde 11'i Ankara'da yapılıyor. Araştırmanın  yapıldığı Ankara, Bursa, İstanbul, İzmir, Muğla, Antalya, Adana'nın, ev dışı  tüketim pazarının 30-35 milyar TL'sini kapsadığı tespit edildi.

 


Ev dışı tüketim harcamalarının neredeyse yarısı restoranlar ve fast  food (hazır yemek) mekanlarında yapılıyor. İstanbul gıda ve alkolsüz içeceklerde  ev dışı tüketim pazarının yaklaşık yarısını oluştururken, alkollü içeceklerde  yaklaşık üçte birini kapsıyor.

  





Çiğ köfteci sayısı 4 bine ulaştı

  

 

Araştırma sonuçlarına göre, hafta içi yeme-içme mekanlarına günlük  ortalama 140-150 kişi geliyor, hafta sonu bu rakam yüzde 25 artıyor. Araştırmanın  gerçekleştiği 7 il arasında,  Adana'nın ev dışı mekanlarda içilen su fiyatları  açısından en ucuz; Muğla'nın ise en pahalı kent olduğu gözlendi. Son yıllarda  hızla artış gösteren çiğköfteci sayısı da 7 ilde 4 bine ulaştı.

 

Araştırmada, 2014 yılında da önceki yıllara benzer şekilde ev dışı  tüketim alanlarında çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 65'inin kadın olduğu  görülüyor. Yaklaşık yüzde 80'ini yeme-içme mekanlarının oluşturduğu çalışmada,  gıda kategorisinde fast food'ların sayıca en hızlı artan ev dışı tüketim  mekanları olduğu tespit edildi.

 

ETÜDER Başkanı Melih Şahinöz, yaptığı açıklamada, dernek olarak ev  dışı tüketim sektörünün varlığını ispatlamak için var güçleri ile çalıştıklarını  belirterek, "Yaptığımız çalışmalar ile hızla büyüyen sektörümüzün nabzını tutmayı  amaçlıyoruz" dedi.

 


Şahinöz, bu amaçla Ipsos iş birliği ile gerçekleştirdikleri  araştırmanın, Türkiye ev dışı tüketim sektörünün mevcut durumunu tüm gelişimi ile  ortaya koyan ve gelecek ile ilgili öngörüleri gösteren kapsamlı tek araştırma  olma özelliğini taşıdığını kaydetti.

 


Şahinöz, araştırmanın, CNR Holding şirketlerinden ITF Fuarcılık  işbirliğinde 25-28 Mart 2015 tarihleri arasında, CNR EXPO Yeşilköy'de  düzenlenecek EDT Expo Fuarı'na katılacak sektör temsilcileri için de büyük bir  referans olacağını aktararak, "Araştırmadan görülüyor ki ev dışı tüketim  harcamaları gelişen ve değişen hayat şartlarına bağlı olarak giderek artacak.  Buna bağlı olarak da sektörümüz de ev dışının tek fuarı olan EDT Expo Fuarı da  her geçen yıl büyüyecek" ifadelerini kullandı.

 

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak