Uçak yolcuları milyonlarca Euro hibe ediyor!

Uçak yolcuları, havayolu şirketlerine milyonlarca Euro hibe ediyor

20.07.2015 Cuma 12:18

Güncelleme : 20.07.2015 Cuma 12:32

Uçak yolculuklarında meydana gelen gecikme veya iptal durumunda havayolu şirketinden 250 ile 600 Euro arası tazminat alabileceklerini
bilmeyen uçak yolcuları, milyonlarca Euro‘yu uçak şirketlerine hibe etmiş oluyor. Tagesspiegel'de yer alan habere göre, bu yılın ilk altı
ayında Almanya'da 5 bin 106 iç hatlar ve Avrupa içi hatlar uçuşu iptal edildi.

Geçtiğimiz yılın aynı döneminde bu rakam 2 bin 831 olarak açıklandı. Böylece uçuş iptali oranının yüze 0,8'den  yüzde 1,4'e kadar yükseldiği açıklandı. Uçuş iptal nedenleri arasında kötü hava koşulları, grevler ve teknik sorunlar gösterildi.  

YOLCU TAZMİNAT HAKKINI KULLANMIYOR

Yolcular, grev ve kötü hava koşulları nedeniyle iptal edilen uçuşları kabullenmek zorunda kalırken, hava yolunun neden olduğu iptallerde tazminat talep edebiliyor. Aynı talep hakkı, üç saat veya daha fazla süreli gecikmelerde de doğuyor. Uzmanlara göre, çoğu yolcu bu haklarını kullanmıyor.  AB'nin yeni yasalarına göre yolcu hakları konusunda halkın yeterince bilgilendirilmediğini söyleyen hava yolculuğu hukuku profesörü Ronald Schmid: &bdquo Yolcuların en az yüzde sekseni haklarını hiç bilmiyor.

Böylece milyonlarca Euro'yu havayolları şirketlerine hibe etmiş oluyorlar“ dedi. Schmid aslında konunun oldukça basit olduğunu iddia ederek : Havayolu şirketleri uçak gecikir veya uçuş iptal olursa hemen olayı, elde olmayan nedenler sınıfına koyamaz, tazminat ödemek zorundadır. Avrupa Birliği yasalarına göre, eğer uçak hedefine üç saat gecikmeli varıyorsa, burada bir tazminat ödenmesi mecburdur. Bu tazminat uçuş mesafesine göre, 250 ile 600 Euro arası değişir“ dedi. 

400 BİN YOLCU TAZMİNAT TALEP EDEBİRLİRDİ

EU-Claim İnternet portalının hesaplamasına göre, geçtiğimiz yıl Almanya'da sadece Lufthansa, Condor, Air Berlin, Tuiflz ve Germanwings şirketlerinin 400 bin yolcusu tazminat talep edebilirdi. AB bazında talep edilmeyen tazminatların toplam yıllık miktarının 2,5 milyar Euro'ya kadar çıktığı saptandı. Kaç yolcunun tazminat talebinde bulunduğu ise, havayolları tarafından açıklanmadığı için bilinemiyor.  

TAZMİNAT NE ZAMAN TALEP EDİLEBİLİYOR

Avrupa Adalet Divanı'nın son kararına göre uçağın iniş saati değil, uçak kapısının açılış dakikası tazminat hakkı için geçerli zaman sayılıyor. Uçak indikten sonra uçak kapısı açıldığında toplam gecikme  2 saat 59 dakika ise tazminat yok, eğer tam üç saat bir dakika ise gecikme hakkı doğuyor. Uçak şirketlerinin yasada uçak kapısı“ kavramının detaylı olarak açıklanmamış olmasına dayanarak, acilen bagaj kapısının önceden açarak, gecikme tazminatından kaçmaya çalıştıkları iddia edildi.

"
En Çok Okunan Haberler

İstanbul’un enflasyonu açıklandı

Doğal gaz tarifesinde değişiklik yapılmadı

TL mevduatta stopaj oranları değişti

Binance`ın kurucusuna 4 ay hapis

ABD`de mortgage faizi artışını sürdürdü

Temassız ödemelerde limit yükseliyor

Euro Bölgesi ekonomisi ilk çeyrekte büyüdü

Hizmet Üretici Fiyat Endeksi belli oldu

`Jeopolitik durum enflasyonda risk oluşturuyor`

Almanya beklentilerin üzerinde büyüdü

HSBC CEO`su görevi bırakacak

Musk daha fazla Tesla personelini işten çıkarabilir

Volkswagen`in satışları düştü

`Faiz indiriminden sonra dikkatli olunmalı`

Samsung faaliyet karını 10 kat artırdı

ABD`de haftalık çelik üretimi azaldı

Dış ticaret istatistikleri açıklandı