Ücretli SMS ve virüs tuzağına dikkat

Tüketici dernekleri, istenmeyen mesajlarda internet sitesi linkine tıklatmak suretiyle kişisel bilgileri ele geçirmeye çalışan kişilere karşı, vatandaşları dikkatli olmaları yönünde uyardı.

27.10.2015 Cuma 11:32

Güncelleme : 27.10.2015 Cuma 12:22

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bazı firmaların kurallara uymadan mesaj göndermeye devam ettiğini, bu tür mesajlarda reddetme hakkıyla ilgili herhangi bir imkan sağlanmadığı gibi gönderenin mersis numarasının da yer almadığını söyledi.

İnternet sitesi linki verilmek suretiyle reddetme imkanı olduğuna da dikkati çeken Ağaoğlu, şunları kaydetti:

İnternet kullanmayan, bağlantısı olmayan kişinin bu tür mesajları reddedemeyeceği, üstelik internet imkanı olup da bu linki tıklayanların, kötü yazılımlarla karşılaşıp kişisel bilgilerinin karşı tarafın eline geçebileceği göz ardı edilmemelidir. Örneğin; bir markadan indirimli SMS geliyor. Mersis numarasını da yazmış ama altında diyor ki 'bu mesajı almak istemiyorsanız www...com'a tıklayın.' Oraya bir tıkladığın zaman virüs bilgisayarına giriyor ve bütün bilgilerimi karşı tarafa geçirebiliyor. Böyle bir tehlike var. Kaldı ki masum bile olsa mevzuat hangi yöntemle gönderiliyorsa o yöntemle ret imkanı tanınmalıdır."

Bir mağazadan alışveriş yapan ve indirimlerden SMS yoluyla haberdar olmak isteyen vatandaşların da daha sonradan cayma hakkı bulunduğuna işaret eden Ağaoğlu, buna da kısa mesajla ücretsiz reddetme imkanı tanınması, firma e-posta gönderiyorsa bu yolla ücretsiz reddetme imkanı da vermesi gerektiğini dile getirdi.

SMS'LE REDDETME HAKKI ÜCRETSİZ OLMALI

İstenmeyen mesajlarda reddetme hakkının ücretsiz olması gerektiğine vurgulayan Ağaoğlu, şöyle konuştu:

"Tüketici, 'Tamam da mesaj attığım zaman benden SMS parası kesilecek' diyor. Hayır, ücretsiz olmak zorunda. Bunu ücretli yapanlar da ayrıca şikayet edilmelidir. Sistem, şu şekilde işliyor. İstenmeyen mesajlarda reddetme hakkını sistem üzerinden ücretsiz tanımayan gönderenlerin, mutlaka şikayet edilerek cezalandırılmaları sağlanmalıdır. Ayrıca, tüketici tarafından ret mesajı gönderilmesine rağmen 3 iş gününden sonra aynı kaynaktan yine mesaj gelirse vatandaşlarımızın onu da şikayet etmeleri halinde ceza uygulanacağı muhakkaktır."

Ağaoğlu, istenmeyen mesajlar konusunda Ticaret İl Müdürlüklerine yazılı müracaat yapabileceği gibi internet kullananların "www.tiss.gov.tr" adresine TC kimlik no ve cep telefonu numaralarını girmeleri suretiyle şikayetlerini aktarabileceğini ifade ederek, "İstenmeyen mesajları şikayet etmek, hem vatandaşlık ödevi hem de bütçeye kaynak sağlayacak, hukuku tanımayanlara da gereken dersi verecektir" dedi.

"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de çekirdek PCE belli oldu

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

`En büyük önceliğimiz fiyat istikrarı`

Microsoft`un gelir ve karı beklentileri aştı

`BoJ üç kez daha faiz artırabilir`

`ABD ekonomisi güçlü`

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

Çin`in altın tüketimi arttı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

UBS`ten paladyum tahmini

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma