`Yabancı markalar 90 yeni mağaza açacak`

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo, "BMD üyesi yabancı markalar 2016’da toplam 90 yeni mağaza açacak" açıklamasını yaptı.

16.08.2016 Cuma 13:11

Güncelleme : 16.08.2016 Cuma 15:01

Darbe girişimine, bölge ülkelerdeki dalgalanmalara rağmen, yabancı markaların Türkiye’deki yatırımlarını artırarak sürdürdüğünü söyleyen Sami Kariyo, “90 yeni mağaza açılırken kapananların sayısı 41 ile sınırlı kaldı” dedi.

Tarihi dönemlerinden birini yaşayan Türkiye’de perakende sektörü büyüme trendini sürdürürken, özellikle yatırım yapan yabancı markalar mağaza saylarını artırma yönündeki politikalarını kesintisiz devam ettiriyorlar. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo yaptığı açıklamada, aralarında H&M, Watsons, Deichmann, Puma, Tommy Hilfiger, Mothercare, Guess, Hummel’ın da bulunduğu çok sayıda BMD üyesi yabancı markanın 2 bin 381 mağazasının bulunduğunu bildirdi. Sami Kariyo, darbe girişimine, bölge ülkelerdeki dalgalanmaların olumsuz etkilerine rağmen yabancı markaların Türkiye’ye olan güvenlerinde bir sarsılma yaşanmadığını belirterek, yeni yatırımların hız kesmeden sürdüğünü söyledi.

Kariyo şöyle devam etti:

YERLİ-YABANCI MAĞAZA YATIRIMLARI KESİNTİSİZ SÜRÜYOR

“Türkiye’de gerek doğrudan kendi yatırımları olan, gerekse Türk partner ile pazarda yer alan 17 grubun 2 bin 381 mağazası var. Derneğimize ulaşan bilgilere göre önemli sıkıntılar yaşadığımız 2016’da her şeye rağmen bu markalar yıl başından bu yana 74 yeni mağaza açtılar. Yıl sonuna kadar açılan yabancı mağaza sayısı toplamda 90’ı bulacak.

Buna karşın yabancı markaların kapanan mağaza sayısı ise 41 ile sınırlı kaldı. Bazı yabancı markaların Türkiye’den çıktığı yönünde bir algı yaratılmayı çalışılıyor, bunu kesinlikle reddediyoruz. Türk markaları olarak bizler de verimli bulmadığımız mağazaları ticaretin doğal mantığı gereği kapatıyoruz. Bunu Türkiye ekonomisine bağlamak son derece hatalı bir yaklaşım olur.

Yabancı markaların yanında kendi markalarımız da mağaza yatırımlarını aralıksız sürdürüyorlar. Yukarıda paylaştığımız rakamlar yabancı markaların Türkiye’ye duyduğu güvenin kesin ve en büyük göstergesi.”

Yabancı markaların da tıpkı Türk markaları gibi altyapıyı güçlendirecek yeni yatırımlara odaklandığını belirten BMD Başkanı, markaların bu yatırımlarla istihdama da büyük katkı sağladıklarını aktardı.
 
BMD Başkanı Sami Kariyo, darbe girişiminin hemen ardından yaşanan tedirginliğin sona erdiğini, caddelerdeki ve AVM’lerdeki hareketliliğin arttığını vurguladı.

Dönem itibariyle sezon sonu indirimlerinin mağazaları çekim merkezi haline getirdiğine değinen Kariyo, tüketicinin bu fırsatı kaçırmaması gerektiğini sözlerine ekledi.
"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak