Zorunlu sigorta primlerine rekor zam!

Zorunlu trafik sigortasında 1 Haziran 2015’ten itibaren başlayan yeni düzen, beklendiği şekilde sigorta primlerinde fahiş artışlara yol açtı.

12.08.2015 Cuma 10:10

Güncelleme : 12.08.2015 Cuma 16:09

Kamuoyunda zorunlu trafik sigortası olarak bilinen, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları’nda 1 Haziran 2015’ten itibaren başlayan yeni düzen, beklendiği şekilde sigorta primlerinde fahiş artışlara yol açtı.
 

Dünya'dan Hüseyin Gökçe'nin haberine göre, kusursuz araç sahibinin aracında meydana gelecek hasar sonucunda oluşacak değer kaybının da dava açılmasına gerek kalmadan, eksper raporuyla karşılanmaya başlaması, sigorta şirketlerinin maliyetini yükseltince, özellikle ikinci el araçlarda zorunlu trafik sigortası primlerini neredeyse kasko primlerine yaklaştırdı. 1 Haziran’da yürürlüğe giren yeni şartlarda, Maddi Zararlar Teminatı başlığı altında değer kaybının nasıl hesaplanacağına ilişkin bilgiler yer aldı. Buna göre, sigortalının sorumlu olduğu araç kazalarında değer kaybı, talep edilmesi halinde ilgili branşta ruhsat sahibi sigorta eksperleri tarafından tespit edilecek. Eksperler, araçta değişen her parça için bir puanlama yaparak, araçtaki toplam değer kaybını, genel esaslarda belirtilen çerçevede hesaplayacak.

Aynı düzenlemede, hasar gören araçların tamiratında, orijinal parçanın yanı sıra, yan sanayi ürünleriyle de değişim yapılabileceği hükme bağlanıyor.

SİGORTA PRİMLERİNDE YÜKSEK ORANLI ARTIŞ

Öte yandan sigorta piyasası uzmanları, yeni şartların çok acele yürürlüğe konulduğunu ve bazı hassas noktalara dikkat edilmediğini belirterek, prim fiyatlarının aşırı yükseldiğini bildirdiler. Yaşına bakılmadan tüm araçlara yönelik değer kaybı tazminatının önünün açılmasının, sigorta şirketlerinin maliyetini arttırdığını belirten uzmanlar, bunun da poliçe fiyatlarına yansıtıldığını kaydettiler.

Geçen yıl 180 lira olan primin bu yıl 300 liraya çıktığını, bazı ikinci el araçlarda prim miktarının kasko bedeline yakın bin liraya kadar yükseldiğini belirten uzmanlar, Hazine’nin tüm araçlara yönelik değer kaybı şartı yerine, en fazla 3 yaşına kadar olan araçlarda böyle bir uygulama yapmasının daha doğru olacağını dile getirdiler.
"
En Çok Okunan Haberler

ABD`de tarım dışı istihdam beklentilerin altında

PPK toplantı özeti yayımlandı

KKM hesaplarında düşüş sürüyor

Bakan Şimşek`ten enflasyon açıklaması

Euro Bölgesi`nde işsizlik sabit kaldı

Nisan ayı dış ticaret rakamları açıklandı

Enflasyon rakamları belli oldu

Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi arttı

S&P, Fed`den faiz indirimi beklentisini öteledi

`Hedge fonlar daha savunmacı hale geliyor`

`ECB muhtemelen üç kez faiz düşürecek`

Ford Motor`un ABD`de satışları azaldı

Societe Generale net karını açıkladı

`Faiz patikasına taahhütte bulunmuyoruz`

Coinbase Global net gelirlerini artırdı

OECD, Türkiye için büyüme tahminini yükseltti

Deutsche Bank personel maaşlarına zam yapacak