Güncelleme : 28.10.2016 Cuma 15:39
Temmuz-Eylül 2016 döneminde, bankaların çağrı merkezi çalışan sayısı 8 bin 594 kişi oldu.
Türkiye Bankalar Birliği'nden yapılan açıklamaya göre, bu rakamın 7.056’sı yarı ve tam zamanlı çalışan müşteri temsilcilerinden oluşurken, destek hizmeti veren personel sayısı 683 ve yönetici sayısı 855 kişi oldu. Banka adına outsource çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcisi sayısı 2 bin 616 kişi olarak gerçekleşti.
TBB'den yapılan açıklamada şöyle denildi:
"Temmuz-Eylül 2016 döneminde, bir önceki döneme göre çağrı merkezi çalışan sayısında 397 kişilik bir azalış gerçekleşmiştir. Yönetici sayısı 11 kişi, destek hizmeti veren personel sayısı 43 kişi, müşteri temsilcisi sayısı ise 343 kişi azalmıştır. Outsource çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcisi sayısı ise bir önceki döneme göre 142 kişi azalmıştır.
Müşteri temsilcisi işgücü devinim oranı Temmuz-Eylül 2016 döneminde yüzde 11’dir. Bunun yüzde 2’si banka içerisinde kariyer planına devam eden müşteri temsilcilerinden oluşmaktadır. Temmuz-eylül 2016 dönemi itibariyle çağrı merkezinde çalışanların yüzde 70’i kadınlardan oluşmaktadır. Bu oran müşteri temsilcileri ve destek hizmeti veren personelde yüzde 71, yöneticilerde ise yüzde 64’tür.
Yaş ortalamaları müşteri temsilcilerinde 26, destek hizmeti veren personelde 30, yöneticilerde ise 35 düzeyindedir. Çağrı merkezinde çalışanların yüzde 63’ü İstanbul ve İzmit’tedir. Çağrı merkezinde çalışanların yüzde 15’i lise, yüzde 35’i ön lisans, yüzde 48’i lisans, yüzde 2’si ise yüksek lisans ve doktora
diplomasına sahiptir. Müşteri temsilcilerinin yüzde 85’i yükseköğretim kurumlarını bitirmiş ve lisansüstü eğitim yapmış personel oluşturmaktadır. Bu oran, destek hizmeti veren personelde yüzde 82, yöneticilerde ise yüzde 91’dir.
Çağrı merkezi çalışanlarında 168 kişi Sermaye Piyasası Kurumu lisansına sahiptir. Yabancı dili olanlar 478 kişidir. Temmuz-eylül 2016 dönemi itibariyle, çağrı merkezlerine gelen toplam çağrı sayısı bir önceki döneme göre 1 milyon 671 bin adet (yüzde 1,5) artarak 113 milyon 721 bin olmuştur.
Temmuz-eylül 2016 dönemi itibariyle, çağrı merkezlerinden giden toplam çağrı sayısı bir önceki döneme göre 5 milyon 95 adet (yüzde 20) azalarak 20 milyon 519 bin olmuştur. "