Çağrı merkezi pazar büyüklüğü 4.4 milyara ulaştı

Çağrı merkezi pazar büyüklüğü 2016 yılında 4,45 milyara, istihdam 85 bine ulaştı.

06.10.2016 Cuma 13:10

Güncelleme : 06.10.2016 Cuma 13:46

Çağrı Merkezleri Derneği, 2016 Türkiye Çağrı Merkezi Sektörü pazar verilerini açıkladı.

Rapora göre pazar büyüklüğü, 2016’da 4,45 milyar TL’ye ulaştı. Sektörünün bilgi merkezi ve referans noktası olan Çağrı Merkezleri Derneği tarafından, IMI Conferences işbirliği ve Net Araştırma proje yönetiminde her yıl gerçekleştirilen araştırma sonucu 2016 yılı için sektör pazar verileri açıklandı.
 
Araştırmaya göre geçtiğimiz yıl sektörün sağladığı istihdam sayısı 83 bin iken bu sayı yüzde 3’lük büyüme göstererek 85 bin kişiye ulaştı. Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, çağrı merkezi pazarının 2017 yılında da büyümeye devam edeceğini belirterek “Önümüzdeki yıl toplam istihdam rakamının 92 bine ulaşmasını öngörüyoruz.

İstihdamda sektörel dağılıma baktığımızda telekomünikasyon 23 bin 509 kişi ile birinci sırada yer alırken finans sektörü de 16 bin 869 kişi ile ikinci olarak öne çıkıyor. Coğrafi dağılımda da oranların İstanbul’da yüzde 40, Ankara’da yüzde 11, İzmir’de yüzde 6 ve diğer illerde ise yüzde 43 şeklinde olduğunu görüyoruz.” dedi. Öte yandan sektör büyüklüğü asgari ücrette gerçekleşen yüzde 30’luk artışın ardından yüzde 23,5’luk bir büyümeyle 4,45 milyar TL’ye ulaştı. Reel büyüme ise yüzde 3-4 oranında gerçekleşti.

ÇAĞRI MERKEZLERİNDE SOSYAL MEDYA ETKİSİ
 
Çağrı merkezi hizmeti sunulan kanallar arasında telefon ve e-posta ilk sıralarda yer alırken bu yıl sosyal medya kullanımında yüzde 12’lik bir artış görüldü.

GELEN-GİDEN ARAMA TOPLAMI 2,2 MİLYAR ADET
 
Çağrı merkezlerinde geçtiğimiz yıl 2 milyar gelen/giden arama gerçekleşirken 2016’da bu sayı 2,2 milyar adete yükseldi. Bu yıl gelen aramaların yüzde 48’i ürün/hizmet bilgisi maksatlıyken, yüzde 20’si işlem, yüzde 11’i ise teknik destek amaçlı gerçekleşti. Giden aramaların çoğu ise satış/pazarlama maksadıyla yapıldı.

MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN YÜZDE 64’Ü KADIN

Çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 64’ünü kadınlar oluşturuyor. Çalışanların yaş ortalaması 25 iken lise mezunu ve öğrenci müşteri temsilcisi sayısında artış yaşandığı görülüyor. Eğitim durumuna göre dağılımda çağrı merkezi çalışanlarının yüzde 52’si yüksekokul, üniversite ve lisansüstü mezunu iken yüzde 36’sı lise mezunu, yüzde 12 ise üniversite öğrencisi.

YÜZDE 48’İ ASGARİ ÜCRET ALIYOR
 
Müşteri temsilcilerinin yüzde 38’i 1300-2000 TL maaş alırken, yüzde 10’u 2000-2500, yüzde 48’i ise asgari ücret alıyor. Yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcilerinin sayısı ise yaklaşık 4 bin. Çalışanların yüzde 51’i İngilizce, yüzde 39’u Almanca, yüzde 4’ü Arapça ve yüzde 3’ü Flemenkçe dillerinde hizmet veriyor. Müşteri temsilcilerinin ortalama çalışma süreleri ise 2016 yılında 1-2 yıl arası olarak gerçekleşti.
"
En Çok Okunan Haberler

`Çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz`

`BoE ağustos ayında faiz indirebilir`

Borsada yatırımcı sayısı yüzde 72 arttı

`ECB fiyat artışına müsamaha göstermemeli`

En yüksek reel getiri BIST 100 endeksinde

`Fed faiz indirimlerini erteleyebilir`

Biden yönetimi 3,3 milyon varil ham petrol alacak

Toyota`nın net karı rekor kırdı

ABD`de mortgage faizi 4 hafta sonra geriledi

Almanya`da sanayi üretimi düşüş gösterdi

ABD`de tüketici kredilerinde artış yavaşladı

`Yendeki hareket enflasyonu etkileyebilir`

API petrol stokları artışını sürdürdü

ABD’de işletmeler enflasyonda çözüm istiyor

`Siparişlerde azalma ekonomiyi yavaşlatıyor`

`Petroldeki artış enflasyonu yükseltebilir`

`Almanya`nın ihracatı durgunlaşabilir`