`Giyim sektörü, bayram alışverişinden umutlu`

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Fayat "Türkiye`nin hazır giyim harcamasına bayram alışverişleriyle muhtemelen 2 milyar lira daha ilave olacaktır" dedi.

14.07.2015 Cuma 11:24

Güncelleme : 14.07.2015 Cuma 12:21

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Şeref Fayat, hazır giyim sektörünün Ramazan Bayramı alışverişinden 2 milyar lira gelir beklediğini bildirdi.


Fayat, AA muhabirine yaptığı açıklamada, sektörü global bir marka olarak dünya pazarlarında konumlandırmayı hedeflediklerini söyledi.


Bayramların hazır giyim sektörü iç pazarına önemli bir hareketlilik getirdiğini dile getiren Fayat, "Bu yıl aylık ortalama 5 milyar lira tutarında hazır giyim harcaması öngörülmektedir. Türkiye'nin hazır giyim harcamasına bayram alışverişleriyle muhtemelen 2 milyar lira daha ilave olacaktır. Sektör bayramdan umutlu" diye konuştu.


FİRMALAR KAMPANYALARA HIZ VERDİ


Fayat, firmaların bayram için çeşitli kampanyalara yöneldiğini, "3 al 2 öde" gibi fırsatların satışlara önemi katkı sağladığını ifade etti.


Üyelerinin bazıları Ramazan Bayramı'na özel 10-19 Temmuz arasındaki alışverişlerde anlaşmalı banka müşterilerine artı 3 taksit ve 2 ay erteleme fırsatları sunduğunu vurgulayan Fayat, "50 lira ve üstü alışverişlere artı 3 taksit yapılabilmektedir. Bunun dışında firmalar kendi iç fırsatlarına özel ekstra yüzde 30 indirimler sağlayabilmektedir" diye konuştu.


"HER TÜRLÜ SİPARİŞE YANIT VEREBİLEN BİR SEKTÖR VAR"


Fayat, Türkiye'nin dünyanın büyük hazır giyim markaları için en önemli tedarikçi ülkelerin başında geldiğini vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Her türlü siparişe yanıt verebilen ve üretim yapabilen bir sektör var. Bu nedenle dünya ve Avrupa'dan halen yüksek bir talep geliyor. Son 10 yılda bu talebin özellikle yüksek katma değerli, kaliteli ve pahalı ürünlere kaydığı görülmektedir. Bu nitelikteki ürünlerin üretimi için talep artarak devam edecektir. Bu anlamda üye firmalarımızın Ar-Ge ve tasarım çalışmalarına yönelik yatırımları artmaktadır. Sektör bu talebi karşılamak için gerekli çalışmaları gerçekleştirmektedir.


Hazır giyim üreticileri arasından 2023'e kadar en az 10 dünya markasının çıkmasına katkıda bulunmak gibi bir vizyonları olduğuna işaret eden Fayat, buna yönelik sertifika programları gibi çalışmaların sürdürüldüğünü kaydetti.

 

 

"
En Çok Okunan Haberler

Apple hisseleri yükseldi

Çin`in döviz rezervleri geriledi

`Almanya`nın ihracatı durgunlaşabilir`

`Fed`in bir sonraki hamlesi faiz indirimi olacak`

Çin ile Rusya’nın ticaret hacmi arttı

ABD bankaları kredi standartlarını sıkılaştırdı

Grayscale Bitcoin Trust sermaye girişi sağladı

`ABD devlet tahvillerine yatırım yapılmalı`

Avustralya faizi değiştirmedi

Bakır faiz indirimi umuduyla yükseldi

`Birleşme ve satın alma işlemleri hız kazandı`

ABD`de haftalık çelik üretimi arttı

Bankacılık sektörünün net karı belli oldu

Rekabet Kurulu`ndan META`ya para cezası

OECD bölgesinde enflasyon yükseldi

Bakanlıktan altın ithalatı kotasıyla ilgili açıklama

S. Arabistan petrolde fiyat artışına gitti