Marmaray`dan Bulgaristan`a uzanacak!

İstanbul’la Edirne arasını 1 saate indirecek ‘Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren’ projesi ile Halkalı istasyonundan başlayacak 11 duraklı hat, Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne’den geçerek Bulgaristan sınırına bağlanacak.

19.08.2016 Cuma 15:09

Güncelleme : 19.08.2016 Cuma 16:08

2011 yılı yatırım programına alınan ancak aradan geçen zaman içinde hala ihalesine bile çıkılamayan hızlı tren projesinin teknik detaylarının yer aldığı Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporu açıklandı. 2 milyar 750 milyon TL bedel biçilen proje gelecek ay 'İnceleme Değerlendirme Komisyonu'nda (İDK) değerlendirilecek.

MARMARAY'DAN BULGARİSTAN'A UZANACAK

Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana hizmet veren hat yenilenerek bazı kısımlarda rotası değiştirilecek. İstanbul Halkalı İstasyonu'ndan başlayan yaklaşık 229 km'lik hızlı tren hattı, Avrupa'ya giriş noktalarından biri olan Edirne Kapıkule İstasyonu'nda son bulacak. Kapıkule'den sonra Bulgaristan sınırına bağlanacak demiryolu hattının başlangıç noktası olan Halkalı istasyonun ise Marmaray hattı ile entegre olması planlanıyor. Projeye göre Kırklareli'nde bulunan Büyükkarıştıran İstasyonu'ndan Tekirdağ Limanı'na, Tekirdağ Limanı'ndan ise feribot taşımacılığı ile Derince ve Bandırma limanlarına aktarılabilecek. Ayrıca Çerkezköy istasyonunda sadece yolcular değil, Çerkezköy Bölgesinde yer alan sanayi tesislerinin yükleri de taşınacak.

11 İSTASYONLU HATTIN 4'Ü ESKİ DURAKLAR

11 adet istasyonun bulunacağı hatta, halihazırda bulunan Halkalı, Çerkezköy, Edirne ve Kapıkule istasyonları kullanılmaya devam edilecek. Halkalı, Ispartakule, Çatalca, Çerkezköy, Büyükkarıştıran, Lüleburgaz, Babaeski, Havsa, Edirne, Kapıkule istasyonlarının yer aldığı rotada, saatte 200 km hıza ulaşacak tren elektrikli ve çift hatlı olacak. Demiryolu hattının 73 km'lik kısmı İstanbul, 40 km'lik kısmı Tekirdağ, 62 km'lik kısmı Kırklareli ve 54 km'lik kısmı Edirne sınırları içerisinden geçecek.

HIZLI TREN 3 YILDA TAMAMLANACAK

İnşaatın, projelendirme çalışmalarının ve ihalesinin ardından 3 yıllık süre içerisinde tamamlanması bekleniyor. ÇED raporundaki proje detaylarına göre, tren hattı için 6 viyadük, 23 köprü, 2 tünel, 7 yeni istasyon inşa edilecek. Hattın, Halkalı–Ispartakule istasyonu arasında kalan kısmının TCDD'nin özkaynakları ile, Ispartakule–Çerkezköy arasındaki kısmın ulusal fonlardan, Çerkezköy–Kapıkule arasında kalan kısmın ise Avrupa Birliği hibesiyle yapılması planlanıyor.

TARİHİ İPEK YOLU CANLANACAK

Hat üzerinde bulunan illerin kalkınmasına hız katacak olan proje ile bir anlamda tarihi "İpek Yolu" da tekrar hayata geçmiş olacak. Halkalı – Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin yanı sıra Sivas – Kars Hızlı Tren Projesi, Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi, İstanbul-Ankara Hızlı Tren Projeleri de bütünün diğer parçalarını oluşturuyor.

"
En Çok Okunan Haberler

Apple hisseleri yükseldi

Çin`in döviz rezervleri geriledi

`Almanya`nın ihracatı durgunlaşabilir`

`Fed`in bir sonraki hamlesi faiz indirimi olacak`

Çin ile Rusya’nın ticaret hacmi arttı

ABD bankaları kredi standartlarını sıkılaştırdı

Grayscale Bitcoin Trust sermaye girişi sağladı

`ABD devlet tahvillerine yatırım yapılmalı`

Avustralya faizi değiştirmedi

Bakır faiz indirimi umuduyla yükseldi

`Birleşme ve satın alma işlemleri hız kazandı`

ABD`de haftalık çelik üretimi arttı

Bankacılık sektörünün net karı belli oldu

Rekabet Kurulu`ndan META`ya para cezası

OECD bölgesinde enflasyon yükseldi

Bakanlıktan altın ithalatı kotasıyla ilgili açıklama

S. Arabistan petrolde fiyat artışına gitti