İngilizce aramalarda Türkiye turizmine yoğun ilgi

Dijital pazarlama ve veri analiz platformu SEMrush, dünya çapında İngilizce ve Fransızca konuşan ülkelerin Türkiye turizmine olan ilgisini araştırdı. Rakamlar, İngilizce yapılan aramalarda geçen yıla kıyasla yüzde 50’den fazla artış olduğunu gösteriyor.

11.04.2019 Cuma 16:36

Güncelleme : 11.04.2019 Cuma 16:36

Türkiye turizmini mercek altına alan bir araştırmaya imza atan platform, en önemli özelliği olan küresel internet kullanıcılarının arama motorları üzerinde yaptıkları araştırmaları değerlendirdi.
 
İngilizce ve Fransızca dillerinde yapılan Türkiye odaklı tatil aramaları araştırması turizmin artış trendinde olduğunu gösterdi. Hindistan, Türkiye’yi en çok arayan ülkeler sıralamasında İngiltere, ABD’nin ardından üçüncü oldu. Yüksek ilginin görüldüğü yaz aylarında arama hacmi 2016 ve 2017 yıllarında 300 bini geçerken, 2018 yılında arama hacmi 450 binin üstüne çıktı. Düşük sezon olarak bilinen kış aylarında ise 2016 ve 2017’de 150 bin olan aranma sayısı, 2018 yılında 200 bine çıkarak yüzde 30 arttı.
 
Ülke markalamada dijital pazarlama devri 
 
Araştırmanın sonuçlarını değerlendiren SEMrush Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Kurumsal İletişim Direktörü Adam Zeidan “ Artık ülke markalamalarında da dijital pazarlama çok aktif kullanılıyor.  Turizme yön veren aktörlerin potansiyel hedef kitleyi, rekabeti analiz etmek, trendleri öngörüp yakalayabilmek gibi büyük bir şansları var. Online arama trendlerini ve kelime analizlerini doğru yapan ve bunu iş akışlarında kullanabilen turizm sektörünün paydaşları büyük bir potansiyel yakalayabilirler.  Dijital pazarlama hakkında detaylı bilgi ve öngörüleri olanlar, daima bir adım önde olacaklar” dedi.
 
Yapılan araştırma sonucunda sadece Avrupa’dan değil, diğer kıtalardan da Türkiye’ye olan ilginin arttığı gözlendi. İngilizce arama kelimeleri hacmi sıralamasında 3. sırada çıkan Türkiye ise, iç turizmin de ülke turizmine ilgide büyük bir etkisi olduğunu kanıtladı.
 
TÜİK verilerine göre 2019 yılının ilk iki aylık döneminde Türkiye'ye gelen ziyaretçi sayısı yüzde 7.4 arttı. Bu veriler ışığında, Türkiye'nin turizm geliri, 2018'de bir önceki yıla göre yüzde 12,3 artarak 29,5 milyar dolar olmuştu.
 
 
İngilizce aramalarda Türkiye turizmine en çok ilgi gösteren ülkeler aşağıdaki gibi sıralandı:
 
İngiltere
ABD
Hindistan
Kanada
Avusturalya
İrlanda
Almanya
G Afrika
Hollanda
  
300 milyona yakın insanın konuştuğu, dünyanın en yaygın 5. dili olan Fransızca aramalarda ise Türkiye turizmine en çok ilgi gösteren ülkeler:

Fransa
Belçika
Cezayir
Kanada 
İsviçre
 
 

"
En Çok Okunan Haberler

Japonya Merkez Bankası faizi değiştirmedi

ABD`de büyüme beklentileri karşılamadı

Merkez Bankası faiz kararını açıkladı

Merkez Bankası`ndan zorunlu karşılık adımı

Avrupa`da emlak piyasası kötüleşti

Net UYP açığı belli oldu

BlackRock`ın Bitcoin ETF`ine para girişi durdu

`Petrolün enflasyon için yarattığı risk sınırlı`

BNP Paribas`ın ilk çeyrek karı düştü

UBS`ten paladyum tahmini

Toyota`nın satışları ilk kez 10 milyonu aştı

Almanya`da ihracatçıların hissiyatı geriledi

IBM`den 6,4 milyar dolarlık satın alma

Meta`nın gelir ve karı beklentileri aştı

Güney Kore ekonomisi büyüdü

ABD`de sondaj kule sayısı azaldı

Dolarda son durum ne?