İngilizce aramalarda Türkiye turizmine yoğun ilgi

Dijital pazarlama ve veri analiz platformu SEMrush, dünya çapında İngilizce ve Fransızca konuşan ülkelerin Türkiye turizmine olan ilgisini araştırdı. Rakamlar, İngilizce yapılan aramalarda geçen yıla kıyasla yüzde 50’den fazla artış olduğunu gösteriyor.

11.04.2019 Cuma 16:36

Güncelleme : 11.04.2019 Cuma 16:36

Türkiye turizmini mercek altına alan bir araştırmaya imza atan platform, en önemli özelliği olan küresel internet kullanıcılarının arama motorları üzerinde yaptıkları araştırmaları değerlendirdi.
 
İngilizce ve Fransızca dillerinde yapılan Türkiye odaklı tatil aramaları araştırması turizmin artış trendinde olduğunu gösterdi. Hindistan, Türkiye’yi en çok arayan ülkeler sıralamasında İngiltere, ABD’nin ardından üçüncü oldu. Yüksek ilginin görüldüğü yaz aylarında arama hacmi 2016 ve 2017 yıllarında 300 bini geçerken, 2018 yılında arama hacmi 450 binin üstüne çıktı. Düşük sezon olarak bilinen kış aylarında ise 2016 ve 2017’de 150 bin olan aranma sayısı, 2018 yılında 200 bine çıkarak yüzde 30 arttı.
 
Ülke markalamada dijital pazarlama devri 
 
Araştırmanın sonuçlarını değerlendiren SEMrush Türkiye ve Ortadoğu Bölgesi Kurumsal İletişim Direktörü Adam Zeidan “ Artık ülke markalamalarında da dijital pazarlama çok aktif kullanılıyor.  Turizme yön veren aktörlerin potansiyel hedef kitleyi, rekabeti analiz etmek, trendleri öngörüp yakalayabilmek gibi büyük bir şansları var. Online arama trendlerini ve kelime analizlerini doğru yapan ve bunu iş akışlarında kullanabilen turizm sektörünün paydaşları büyük bir potansiyel yakalayabilirler.  Dijital pazarlama hakkında detaylı bilgi ve öngörüleri olanlar, daima bir adım önde olacaklar” dedi.
 
Yapılan araştırma sonucunda sadece Avrupa’dan değil, diğer kıtalardan da Türkiye’ye olan ilginin arttığı gözlendi. İngilizce arama kelimeleri hacmi sıralamasında 3. sırada çıkan Türkiye ise, iç turizmin de ülke turizmine ilgide büyük bir etkisi olduğunu kanıtladı.
 
TÜİK verilerine göre 2019 yılının ilk iki aylık döneminde Türkiye'ye gelen ziyaretçi sayısı yüzde 7.4 arttı. Bu veriler ışığında, Türkiye'nin turizm geliri, 2018'de bir önceki yıla göre yüzde 12,3 artarak 29,5 milyar dolar olmuştu.
 
 
İngilizce aramalarda Türkiye turizmine en çok ilgi gösteren ülkeler aşağıdaki gibi sıralandı:
 
İngiltere
ABD
Hindistan
Kanada
Avusturalya
İrlanda
Almanya
G Afrika
Hollanda
  
300 milyona yakın insanın konuştuğu, dünyanın en yaygın 5. dili olan Fransızca aramalarda ise Türkiye turizmine en çok ilgi gösteren ülkeler:

Fransa
Belçika
Cezayir
Kanada 
İsviçre
 
 

"
En Çok Okunan Haberler

Piyasalarda enflasyon endişeleri devam ediyor

UBS kripto paralara kuşku ile yaklaşıyor

`Çin dünyadan izole olarak gelişemez`

İtalya enflasyonunda 9 yıl sonra ilk yaşandı

Yellen`dan borç limiti uyarısı

Ermenistan ekonomisine ilişkin değerlendirme

Avrupa Birliği üçüncü çeyrekte büyüdü

`ECB faizleri 2025`e kadar sabit tutabilir`

Almanya`da istihdam arttı

Bakan Elvan`dan enflasyon ve döviz açıklaması

ABD`de perakende satışlar yükseldi

Orta Doğu ekonomileri temiz enerji için arayışta

`Kripto parada spekülatörler silkelenmeli`

Avrupa`da gaz fiyatları yükseldi

İşte altın fiyatlarında son durum

Borsa güne düşüşle başladı

Petrolün varil fiyatı ne kadar oldu?