ABD`den otomotiv devine rekor ceza

ABD`den otomotiv devine rekor ceza
04.11.2014 Salı 09:00

Güncelleme : 04.11.2014 Salı 11:09

Güney Kore'nin önde gelen otomotiv şirketi Hyundai, arabalarının  yakıt verimliliği konusunda yetkilileri yanlış bilgilendirdiği suçlamasıyla 350  milyon dolarlık cezaya çarptırıldı

 

Güney Kore merkezli otomotiv devi Hyundai,  arabalarının yakıt verimliliğini olduğundan fazla gösterme suçlamasıyla 350  milyon dolarlık cezaya çarptırıldı.

 

    ABD Adalet Bakanlığı ve Çevre Koruma Ajansı'nın yaptığı ortak basın  açıklamasında, Hyundai Motor Group'a bağlı Hyundai ve Kia şirketlerinin  belirlenen cezayı ödemeyi kabul ettiği ifade edildi.

 

    2012'de Hyundai ve Kia tarafından üretilen 1 milyon 200 bin arabayla  ilgili teknik bilgilerin yetkililere Temiz Hava Yasası'nı ihlal edecek şekilde  yanlış bildirdiği ortaya çıkmıştı. İki şirket suçlamaları kabul etmişti.

 

    350 milyon dolarlık cezanın 100 milyonunu ceza bedeli, 50 milyonunu  ise gelecekte oluşabilecek kanun ihlallerini önlemek için ödenecek bedel  oluşturuyor.

 

    Söz konusu şirketler ayrıca Çevre Koruma Ajansı'na ibraz ettiği 4,75  milyon metrik ton sera gazı emisyon kredisinin karşılığı olan 200 milyon doları  ceza bedeli olarak ödeyecek.

 

    Ceza, Obama yönetiminin Kasım 2013'te ilan ettiği iklim değişikliğiyle  mücadele stratejisinin merkezindeki kanunlardan Temiz Hava Yasası kapsamında  verilen en yüksek bedelli ceza olma özelliği taşıyor.

En Çok Okunan Haberler