Asya borsaları haftaya düşüşle başladı

Asya borsaları haftaya düşüşle başladı
17.11.2014 Pazartesi 09:52

Güncelleme : 17.11.2014 Pazartesi 09:52

Asya borsalarında haftanın ilk işlem gününde,  Japonya'nın son çeyrekte beklenmedik şekilde resesyona girmesinin ardından satış  ağırlıklı bir seyir izlendi.

 

Japonya'da bugün açıklanan verilere göre üçüncü çeyrek Gayri Safi  Yurtiçi Hasıla (GSYH) önceki çeyreğe göre yüzde 0,4 ve yıllık bazda 1,6 azaldı.  Art arda 2 çeyrek daralan Japonya ekonomisi teknik resesyona girdi. Japonya'nın  resesyona girmesinin ardından Nikkei endeksi günü yüzde 2,96 düşüşle 16.973,80  puandan tamamladı. Dolar/yen paritesi de şu dakikalarda yüzde 0,45 azalışla  115,820 seviyelerinden işlem görüyor.

 

Çin'in batık kredileri, üçüncü çeyrekte 2005 yılından bu yana en büyük  artışı göstererek yavaşlayan ekonominin daha da zayıflayacağı endişelerini  güçlendirdi. Şanghay bileşik endeksi haftanın ilk gününde yüzde 0,19 gerilemeyle  2.474,01 puanda seyrediyor. Güney Kore'de Kospi endeksi yüzde 0,08 azalışla günü  1.943,63 puandan sonlandırdı.

 

Hindistan'da Sensex endeksi yüzde 0,2 düşüşle 27.967,00 puanda  seyrederken, dolar/rupi paritesi de yüzde 0,15 düşüşle 61,960 seviyelerinden  alıcı buluyor.

 

Hong Kong'da Hang Seng endeksi ise yüzde 0,98 değer kaybıyla 23.852,19  seviyelerinde dalgalanıyor.

   

 

En Çok Okunan Haberler