Çin ve ABD`den sera gazı anlaşması

Çin ve ABD`den sera gazı anlaşması
12.11.2014 Çarşamba 10:01

Güncelleme : 12.11.2014 Çarşamba 10:01

Çin ve ABD, sera gazı salımının azaltılması konusunda anlaştılar.




ABD ve Çin, karbondioksit ve diğer sera gazlarının salınımlarının azaltılmasına yönelik uzun vadeli bir plan üzerinde anlaştılar.


Yapılan açıklamaya göre ABD Başkanı Barack Obama ve Çin Devlet Başkanı Xi Jinping, bugün Pekin'de gerçekleştirdikleri toplantıda iki ülkenin sera gazı salınımlarının azaltılmasına yönelik hedefler üzerinde anlaştılar.


Anlaşmaya göre ABD, 2020 sonrasında karbon dioksit salınımının azaltım hızını ikiye katlayacak ve 2025'e kadar sera gazlarının salınımını 2005'e göre yüzde 25, 28 aşağı çekecek.Çin ise 2030'a kadar veya daha erken bir tarihte karbon dioksit salınımında artışı durduracak. Fosil yakıtların Çin'in enerji tüketimi içinde oranı yüzde 80 civarına geriletilecek.
En Çok Okunan Haberler