Dünya devi 15 milyar dolar ceza ödeyecek

Volkswagen`in ABD`de açılan davada 15 milyar dolar ceza ödemeyi kabul ettiği bildirildi.

Dünya devi 15 milyar dolar ceza ödeyecek
28.06.2016 Salı 08:58

Güncelleme : 28.06.2016 Salı 13:26

Araçların egzoz emisyon değerlerini manipüle etmesi nedeniyle Volkswagen hakkında ABD'de açılan davada, yol açtığı zararlara karşılık Alman otomotiv devinin 15 milyar dolar ceza ödemeyi kabul ettiği bildirildi. BBC'nin haberine göre, ABD Adalet Bakanlığı ile VW arasında varılan anlaşmanın hâlâ hakimlerce onaylanması gerektiği ve resmi açıklamanın bugün yapılabileceği belirtildi.

Reuters, VW'nin ödeyeceği 10 milyar doların, ABD'deki yaklaşık 475 bin dizel aracın hileli egzoz emisyon yazılımlarının düzeltilmesi ya
da araçların geri alınmasına harcanacağını yazdı.

İddia edilen anlaşmaya göre VW her araç sahibine 10 bin dolara kadar tazminat da ödeyecek.
 
Araç sahiplerinin bu teklifi redddetme ve VW'e bireysel dava açma hakkı olacak. 

En Çok Okunan Haberler