FED`in 2015`te faiz artırması hata olur

FED`in 2015`te faiz artırması hata olur
05.11.2014 Çarşamba 17:50

Güncelleme : 05.11.2014 Çarşamba 17:50

FOMC'nin politika faiz oranını 2015 toplantılarının herhangi  birinde yükseltmesi uygun olmayacaktır

 
ABD Merkez Bankası (Fed) Minneapolis Şubesi Başkanı  Narayana Kocherlakota, Fed'in faiz artırımına gelecek yıl başlamasının bir hata  olabileceğini söyledi.

 

    Kocherlakota, Minnesota eyaletinde yaptığı konuşmasında, Fed'in  enflasyon hedeflerini daha iyi netleştirmesi gerektiğini belirterek, faiz  artırımına yönelik hazırlıkların enflasyon hedefine ulaşılmasını zorlaştıracağını  vurguladı. Enflasyonun, 2015 yılında yapılacak bütün Federal Açık Piyasa Komitesi  (FOMC) toplantılarında ve sonrasındaki 2 yıl boyunca yüzde 2 hedefinin altında  seyredeceğini öne süren Kocherlakota, "FOMC'nin politika faiz oranını 2015  toplantılarının herhangi birinde yükseltmesi uygun olmayacaktır" dedi.

 

    Kocherlakota, Fed'in enflasyona yönelik politikalarının daha etkili  hale getirilebilmesi için enflasyon hedefinin 2 yıllık bir takvime bağlanması  önerisinde de bulunarak, "Eğer, FOMC enflasyon hedefi için makul bir süre  belirler ve bunu açıkça ilan ederse Komite bu hedefe ulaşmak için daha büyük bir  şevkle çalışacaktır" diye konuştu.

 

    Fed Minneapolis Şubesi Başkanı Kocherlakota, FOMC'nin tahvil  alımlarını sonlandırma kararı aldığı ekim ayı toplantısında red oyu kullanan tek  üyeydi.

En Çok Okunan Haberler