ANALİZ-Mavi Analist Toplantısı Notları(İntegral Yatırım Menkul)

16.09.2020 Çarşamba 10:12

İntegral Yatırım Menkul Tarafından Hazırlanan Analiz:
"MAVI Analist Toplantısı Notları
- COVID-19 dönemindeki kapanmalardan sonra Türkiye mağazaları 1
Haziran 2020’de açıldı.
- Almanya ve Kanada mağazaları Mayıs ayında, Rusya’daki mağazalar
ise kademeli olarak Haziran ve Ağustos ayları arası açıldı.
- Mavi.com, pazaryeri ve e-ticaret kanalları pandemi sürecinde
açık kaldı.
- Önemli metriklerden olan brüt kar marjı büyük ölçüde korunarak
yılın ilk yarısında yüzde 47,9
seviyesinde gerçekleşti. Geçtiğimiz yılın ilk yarısında brüt kar marjı
yüzde 49,3 seviyesindeydi.
- FAVÖK marjı yılın ilk yarısında yüzde 10,9 seviyesine indi.
Geçtiğimiz yılın ilk yarısında yüzde 22,2 seviyesindeydi.
- 2020 yılı 2.Çeyrek FAVÖK’ü 81 milyon TL seviyesinde olurken
FAVÖK ilk yarıda 101 milyon TL seviyesine çıkmış oldu.
- Ana ortaklık payları net zararı ikinci çeyrekte 4 milyon 569 bin
TL, yılın ilk yarısında ise 54 milyon 657 bin TL seviyelerinde oldu.
- Satışların yüzde 82’sini Türkiye satışları oluştururken, salgın
dönemindeki mağaza
kapatmalarının etkisiyle perakende gelir payı düşerek yüzde 58’e
geriledi. Satışların içinde
toptan satışlar yüzde 29, e-ticaret satışları ise yüzde 13’lük paylara
sahip oldu.
- Türkiye’de e-ticaret satışları yüzde 189, yurtdışı
operasyonlarda ise yüzde 48’lik artış gösterdi
ve bunun sonucunda global anlamda e-ticaret satışları yüzde 122’lik
büyüme göstermiş oldu.
- Global olarak salgın sebebiyle perakende satışlarında yüzde
38’lik, toptan satışlarda ise yüzde
36’lık azalma gözlendi.
- Faaliyet giderlerinin satış gelirlerine oranı 11 puanlık düşüş
gösterdi.
- 1. Yarıyılda 5 mağaza açılışı ve 6 mağaza kapanışı ile toplam
perakende mağaza sayısı 313 oldu.
7 mağaza genişlemesi yapıldı.
- Ürün bazında en fazla daralan ürün gömlekler olurken, tüketici
trendlerinde rahat giyime doğru yükselen rağbetin altı çizildi.
- İkinci çeyrekte yıllık bazda işlem adedinde yüzde 5,9’luk
küçülme olurken sepet büyümesi yüzde 20,1 seviyesinde oldu.
- Yılın ilk yarısında yatırım harcamaları 61,7 milyon TL
seviyesinde olurken yatırım
harcamalarının satış gelirlerine oranı yüzde 6,7 oldu.
- Şirketin borç sorunu gözükmüyor. Net borç 84 milyon TL, net
borcun FAVÖK’e oranı ise 0,34.
- Borcun yüzde 20’si yurtdışı iştiraklerinden kaynaklandığı
belirtilirken yine toplam borcun
sadece yüzde 10’u yabancı para cinsinden. Bu sebeple şirketin açık bir
FX pozisyonu bulunmuyor.
- Şirket geçtiğimiz çeyrek yaptığı finansal sunumunda yıl sonuna
dair öngörüde bulunmamıştı.
Bu çeyrekte verilen yıl sonu öngörüleri ise şu şekilde gerçekleşti:
- Satışlarda yüzde 11 daralma (yüzde 2’lik varyans ile),
- Yılın kalanında 5 yeni mağaza açılışı ve bir mağaza kapanışı ile
10 mağazada genişleme,
- IFRS-6 standartları haricinde yüzde 8, IFRS-6 standartları ile
birlikte yüzde 16’lık FAVÖK marjı,
- Net borç-FAVÖK oranında 0,1 hedefi,
- Yatırım harcamaları-Satışlar oranında yüzde 4 hedefi.
- COVID-19 salgını sonr asında gerçekleşen trendler göz önüne
alındığında şirketin ana hedeflerinden biri e-ticaret kanallarında büyüme olacak.
- Yurtdışı operasyonlarında Rusya’da hedef mağaza açılışları ile
büyüme sağlamak, Kuzey
Amerika’da ise operasyonel verimliliği artırmak olacak.
- ERP sisteminin 2021 yılının ilk çeyreğiyle devreye girmesiyle
şirketin faaliyet giderleri üzerindeki kontrolünün daha iyi
optimizasyonu hedefleniyor.
- Ağustos ayında ve Eylül ayının ilk yarısında mağaza trafiği hala
yüzde 30 ile 40 seviyeleri
arasında geride, like for like satışları negatif seyrediyor.
- Sonbahar-kış sezonu stok yönetimi açısından bahar-yaz sezonuna
göre daha zorlayıcı bir sezon
olsa da şirketin stoklarla alakalı sorun yaşamaması öngörülüyor.
- ABD’de birlikte iş yapılan büyük perakende zincirlerinin
karşılaşabileceği finansal problemlere
rağmen ABD operasyonlarının yüzde 60’tan fazlasının dijital ortamda
yürütülmesinden ötürü
problem yaşanmayacağı öngörülüyor.
- TL’nin değer kaybının şirketin finansalları üzerinde önümüzdeki
finansal tablolarda problem
yaratmayacağı ancak riskin giderilmesi için mesai harcanması gerektiği
vurgulanıyor.
- Dijitalizasyon trendinin devamının şirketi pozitif etkileyeceği
ve e-ticaretin şirketin diğer satış şekillerinden daha karlı olduğu
belirtiliyor.
- Şirket politikasında kiraların satışlara oranına yönelik sıkı
yaklaşım devam edecek.
- Yurtdışı operasyonlarında önümüzdeki yıllarda yüzde 8 ile 12
arasında reel satış büyümesinin makul bir hedef olduğu vurgulanıyor.
- Müşteri davranışlarındaki eğilimin salgınla birlikte daha planlı
alışverişlere yönelik değişim gösterdiği ve ülkenin önde gelen veri analizi şirketleriyle müşteri
davranışlarını daha iyi tahmin etme amacıyla çalışıldığı belirtiliyor. "




******

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeler yatırım
danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti,
aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen
bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı
sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve
tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine
dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk getiri
tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer
alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize
uygun sonuçlar doğurmayabilir.

*******

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey

En Çok Okunan Haberler