Mavi, istikrarlı büyümesini sürdürdü, ilk 9 ayda gelirlerini %32 artırdı

30.11.2018 Cuma 07:07

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat-31 Ekim
2018 dönemini kapsayan ilk dokuz ayda konsolide gelirlerini yüzde 32
artış ile 1 milyar 778 milyon TL’ye, net karını ise yüzde 20 artış ile
101 milyon TL’ye çıkardı. Şirket aynı dönemde kalite-fiyat dengesi ve
doğru ürün karmasının yanı sıra etkin tedarik, stok ve nakit akışı
yönetimi sayesinde FAVÖK’ünü yüzde 46 artırdı ve FAVÖK marjını yüzde
17,1’e yükseltti. Dünyada 35 ülkede 425 mağaza ve 5.500’ün üzerinde
satış noktasında müşterileriyle buluşan marka, global e-ticaret
gelirlerini de yüzde 83 oranında artırarak tüm satış kanallarında
güçlü büyümesini sürdürdü. Mavi, aynı dönemde 905 bin yeni müşteri
kazanarak sektörünün lider CRM programında aktif üye sayısını 5
milyonun üzerine çıkardı.

Müşteri trafiğimiz artıyor, yılda 1 milyon yeni müşteri kazanma
trendimiz devam ediyor

Sağlıklı finansal yapısı, etkin ürün planlaması ve verimlilik
odaklı stratejisi sayesinde Türkiye’de ve uluslararası pazarlarda tüm
satış kanallarında istikrarlı büyümeyi devam ettirdiklerini belirten
Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şirketin ilk dokuz ayda gösterdiği
performans hakkında şu değerlendirmede bulundu:
“Güçlü marka bilinirliği ve doğru ürün - doğru fiyat stratejimizin
katkısıyla müşterilerimizin hem trafiğini hem de alışverişe dönüş
oranlarını yükseltmeyi başardık. Bu gelişim, özellikle bir önceki
seneyle birebir aynı mağazalarda (like-for-like) yüzde 23,5 gibi güçlü
bir büyüme getirdi. Öncü bir perakendeci olarak bugün verimli stok
yönetimine ve rafa çıkış hızını iyileştirmeye daha da çok odaklanıyor,
böylece başarılı satış hızı oranları elde edebiliyoruz. Müşteri
odaklılığımız, adette büyümeye ve pazar payımızı artırmaya yönelik
çalışmalarımız sayesinde içinde bulunduğumuz dönemde de büyüyebilen
bir marka olduğumuzu kanıtladık. Yılda bir milyon yeni müşteri
kazanmaya devam ediyoruz.
Sürdürülebilir kârlı büyüme hedefi doğrultusunda tüm
yatırımlarımızı verimlilik esasına göre yöneterek sürekli gözden
geçiriyoruz. Türkiye’de ilk dokuz ayda net 7 yeni mağaza açılışı
gerçekleştirdik ve 9 mağazamızı da genişleterek toplam satış alanımızı
146,5 bin m2’ye çıkardık. 2018 yılını toplamda 16 yeni mağaza açılışı
ve 13 mağaza genişlemesi ile tamamlayacağımıza inanıyoruz. Diğer
taraftan indirim oranlarımızın iyileştirilmesi, kira maliyetleri ile
işletme giderlerinde verimlilik sağlanması sayesinde 2018 için FAVÖK
marjı beklentimizi de yüzde 15 olacak şekilde artırıyoruz”

Mavi, 2018’in ilk dokuz ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine
oranla gelirlerini yüzde 32 artırdı:

Konsolide

- Mavi’nin konsolide gelirleri % 32 artarak 1 milyar 778 milyon TL’ye
çıktı.
- FAVÖK, % 46 artarak 304 milyon TL’ye ulaştı ve FAVÖK marjı % 17,1
olarak gerçekleşti.
- Net kâr % 20 yükselerek 101 milyon TL’ye yükseldi.
- Net borcun FAVÖK’e oranı 0.3 (x) olarak gerçekleşti.
- Konsolide e-ticaret gelirleri % 83 artış gösterdi. Yurtdışı
e-ticaret gelirleri % 110 büyüdü.
- Globalde toplam mağaza sayısı 425 oldu.

Türkiye

- Mavi’nin Türkiye’deki gelirleri % 31 büyüdü ve 1 milyar 448 milyon
TL’ye yükseldi.
- Bir önceki seneyle birebir aynı mağazaların (like-for-like) büyümesi
ise % 23,5 oldu.
- Net 7 yeni mağaza açıldı ve 146,5 bin m2 perakende satış alanına
ulaşıldı.
- Tüm ürün kategorilerinde büyüme gerçekleşti. Jean % 25, ceket-mont %
43, gömlek % 40, tişört %40, aksesuar % 31 artış gösterdi.
- Mavi, Türkiye’de sektörün lider CRM programı Kartuş’la ilk dokuz
ayda da yeni müşteri kazanımını sürdürdü. 5,2 milyonu aktif toplamda
7,1 milyon müşteriye ulaştı.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler