Mavi, yılsonu büyüme beklentisini % 30’a yükseltti

12.09.2018 Çarşamba 07:08


2018’in ilk yarısında hedeflerinin üzerinde performans gösteren
Mavi, yılsonu büyüme beklentisini % 30’a yükseltti. Mavi’nin gelirleri
yüzde 28 artarak 1 milyar 62 milyon TL’ye çıktı. Şirketin net kârı
yüzde 48 arttı.
Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat-31
Temmuz 2018 dönemini kapsayan ilk yarıyılda konsolide gelirlerini
yüzde 28 artışla 1 milyar 62 milyon TL’ye, net kârını ise yüzde 48
artışla 53 milyon TL’ye çıkardı. Bu dönemdeki güçlü ve istikrarlı
performansını ikinci yarıyıla da taşımayı hedefleyen şirket, yılsonu
konsolide büyüme beklentisini yüzde 25’ten yüzde 30’a yükselttiğini
açıkladı. Türkiye’de ve uluslararası pazarlarda tüm satış kanallarında
yükseliş trendini sürdüren Mavi, yurtdışı e-ticaret gelirlerindeki yüzde
80 büyümeyle de dikkat çekti. İlk altı ayda 620 bin yeni müşteri
kazanarak CRM üye sayısını 6.9 milyona yükselten markanın global mağaza
sayısı da 428’e ulaştı.
Mavi, adet büyütmeye ve pazar payını artırmaya devam ediyor
Mavi’nin güçlü marka bilinirliği, sağlıklı finansal yapısı, etkin ürün
planlaması ve verimlilik odaklı stratejisi sayesinde, istikrarlı ve
kârlı büyüme kaydettiklerini söyleyen Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz şu
değerlendirmelerde bulundu:
“İlk yarıda bütçe hedeflerimizin de üzerine çıkarak, konsolide
gelirlerimizi yüzde 28 artırdık. Bu başarıyı sürdürülebilir kılan ve
memnuniyet verici bir büyüme hızı yaratan tüm Mavi ekibine teşekkür
ediyorum. Toplam büyümenin yanı sıra Türkiye’de bir önceki yıl da açık
olan mağazalardaki (like-forlike) büyümenin yüzde 20.9 olarak
gerçekleşmesi bize güç veriyor. Artan müşteri trafiği, yeni müşteri
kazanımı, yükselen satışa dönüş oranı ve doğru ürün-doğru fiyat
stratejisiyle bu büyümenin devamlılığını sağladık. Müşterinin markamıza
ve yüksek kaliteli ürünlerimize gösterdiği güven ve ilgi sayesinde hem
adette büyümeye hem de pazar payını artırmaya devam ettik. Mevcut
mağazalardaki bu etkili performansın yanı sıra, ilk 6 ayda 7 net yeni
mağaza açtık, 8 noktamızın ise satış alanını genişleterek toplamda
146 bin m2’ye ulaştık. Yatırımlarımızı verimlilik esasına göre sürekli
gözden geçiriyoruz. Bu yıl için planladığımız 25 yeni mağazadan 20’sinin
açılışını gerçekleştireceğiz ve toplamda 15 mevcut noktamızın satış
alanını genişleterek büyümeye devam edeceğiz” dedi.

“Mavi, kur dalgalanmaları ve risklere karşı dirençli bir marka”

Her alanda sürdürülebilir başarıya odaklandıklarını belirten Yavuz,
“Gelirlerimizin hedeflerimizin üzerinde artması, borçluluğumuzun minimum
seviyede ve yerel tedarik sayesinde TL ağırlıklı olması, Mavi’yi kur
dalgalanmaları ve risklere karşı dirençli kılıyor.
Ürünlerimizin yüzde
80’ini Türkiye’den tedarik ediyor, ülkemizdeki tekstil ekosisteminin
gücüne güveniyoruz. Sunduğumuz fiyat/kalite dengesi ve doğru ürün karmasının yanı sıra etkin tedarik,
stok ve nakit akışı yönetimi sayesinde EBITDA kar marjımızı 120 baz puan
artırarak yüzde 14,7’ye çıkardık. Yılın ilk yarısındaki sonuçlardan
aldığımız bu güvenle 2018 için belirlediğimiz yüzde 25 büyüme hedefini
yüzde 30’a yükselttik” dedi.
Mavi, 2018’in ilk yarısında geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla
gelirlerini yüzde 28, net kârını yüzde 48 artırdı:

Konsolide
- Mavi’nin konsolide gelirleri % 28 artarak 1.062 milyon TL’ye ulaştı.
- Net kâr % 48 yükselerek 53 milyon TL’ye çıktı.
- EBITDA, % 39 artarak 156 milyon TL’ye ulaştı ve EBITDA marjı % 14,7
olarak gerçekleşti.
- Net borcun EBITDA’ya oranı 0.4 (x) olarak gerçekleşti.
- Konsolide e-ticaret gelirleri % 65 artış gösterdi. Yurtdışı e-ticaret
gelirleri % 80 büyüdü.
- Rusya’da yeni açılan mağaza ile birlikte globalde toplam mağaza
sayısı 428’e ulaştı.

Türkiye
- Mavi’nin Türkiye’deki gelirleri % 29 büyüdü ve 875 milyon TL’ye
yükseldi. Bir önceki seneyle birebir aynı mağazaların (like-for-like)
büyümesi ise % 20,9 oldu.
- 7 yeni mağaza açıldı ve 146.2 bin m2 perakende satış alanına
ulaşıldı.
- Jean % 21, ceket-mont % 73, gömlek % 42, örme % 37 ve aksesuar % 28
artış gösterdi.
- Mavi, Türkiye’de sektörün lider CRM programı Kartuş’la bu yıl da
yeni müşteri kazanımını sürdürerek 5 milyonu son 2 yıldır aktif,
toplamda 6.9 milyon müşteriye ulaştı.


Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler