Mavi'nin ilk 9 ayda konsolide gelirleri %39, net karı %60 arttı

05.12.2017 Salı 09:13

Mavi’nin, 1 Şubat - 31 Ekim 2017 dönemini kapsayan dokuz aylık
dönemde konsolide gelirleri %39 artarak 1.3 milyar TL’ye, net kârı ise
%60 artışla 84 milyon TL’ye ulaştı. Türkiye’de ve uluslararası
pazarlarda perakende, toptan ve e-ticaret olmak üzere tüm satış
kanallarında yükselen trend gösteren şirket hem jean hem de lifestyle
ürün kategorilerinde güçlü büyüme kaydetti. Türkiye’de 21, Rusya’da
ise 4 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek, genişleme planlarına
paralel olarak toplam mono-brand mağaza sayısını 417’ye, satış alanını
ise 136.000 m2’ye yükseltti.
Mavi’nin performansını değerlendiren CEO Cüneyt Yavuz, “Büyüme
stratejimiz doğrultusunda Türkiye'de ve yurtdışı pazarlarda
hedeflerimizin üzerine çıkmaktan mutluyuz. Şimdiden, 2017’nin ilk
dokuz aylık döneminde, 2016 yılında gerçekleştirdiğimiz toplam ciroyu
yakaladık. Bu büyümenin temelinde müşteri, ürün, veri yönetimi ve hız
odaklı stratejimiz yer alıyor. Yılın ilk dokuz ayında sektördeki
lider müşteri sadakati programımız 6,3 milyon kişiye ulaşırken, 1
milyon yeni müşteri de kazandık. Doğru ürün, doğru fiyat ve yüksek
kalite sunmaya devam ederek jean'in yanı sıra lifestyle ürün
kategorilerinde çift haneli büyüme gerçekleştirdik. Bunların sonucunda
müşterimizin alışveriş sepet büyüklüğü ve işlem hacmini yükseltmekten
memnunuz. Verimliliği ve karlılığı artırmada etkili stok ve nakit
akışı yönetimimizin de büyük etkisi var. Türkiye’de perakendede üç
yönlü büyüyoruz bir yandan satış noktalarımızı artırıp yeni açılan
mağazalarda 600-800 m2’lere odaklanırken, diğer taraftan mevcut
mağazalarımızın metrekarelerini de genişletiyoruz. Tüm satış kanalları
ve ürün gruplarımızla yılın kalan döneminde de güçlü performans
göstermeye devam edeceğimize inanıyoruz” dedi.
2017’nin 3. çeyreği, geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında:
Konsolide gelir %39 artarak 1.350 milyon TL’ye yükseldi.
EBITDA %54 artarak %15,4 EBITDA marjıyla 208 milyon TL oldu.
Net kâr %60 büyüyerek 84 milyon TL olarak gerçekleşti.
E-ticaret gelirleri %85 büyüdü.
Türkiye’deki perakende geliri %32 büyüyerek 831 milyon TL’ye
yükselirken, like-for-like (bir önceki dönemde de mevcut mağazalarda)
büyümesi %22.4'lük bir artış gösterdi.
Jean %32, ceketler %55, gömlekler %40, örmeler %25 ve aksesuarlar
%36 olmak üzere tüm kategorilerde büyüme elde edildi.
Türkiye’nin sektörde lider CRM programı 6,3 milyon müşteriye
ulaşırken, ilk dokuz aylık dönemde 1 milyon yeni müşteri kazanımı
gerçekleşti.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler