BASIN BÜLTENİ-Anadolu Sigorta, müşterilerini artık daha iyi tanıyor

24.06.2019 Pazartesi 18:11

Süreçlerini ve uygulamalarını teknolojik ve demografik gelişmelere
paralel olarak sürekli yenileyen Anadolu Sigorta, yeni Değer Segmenti
(MAT) projesi ile artık müşterilerini daha yakından tanıyor.
Değer Segmenti (MAT) projesi, Anadolu Sigorta’ya müşterilerinin
alışkanlıklarını ve yaşam tarzlarını tanıma, ihtiyaçlarını anlama ve
beklentilerine en hızlı ve etkili şekilde cevap verme olanağı sunarak
müşteri memnuniyetini ve bağlılığını artırmaya yönelik aksiyonlar
alınmasına imkan verecek.
Bireysel ve tüzel müşterilerin değer, davranış ve potansiyellerine
göre ayrı ayrı segmente edildiği MAT projesi, ürün satın alma ve terk
etme eğilimlerinin her bir müşteri için otomatik olarak analiz
edilmesi ve sonuçlarının segmentlere girdi olarak kullanılması üzerine
kurulu bir ekosistem olarak ifade ediliyor.

Yeni segment modelleriyle kişiye özel hizmet ve ürün

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Sönmez, müşterilerin
firmalara kattığı değer ve kar üzerine kurulu segment modellerinin,
müşterileri tanımada, doğru müşteriye doğru hizmet ve fiyat stratejisi
belirlemede artık yetersiz kaldığını vurguladı. Sönmez: “Müşteri
ihtiyaç ve beklentileri, yaşam standartları, potansiyel sigortalanma
kapasiteleri, sosyal medya/ürün/hizmet ve kanal kullanım
alışkanlıkları, iletişim/kampanya tercihleri gibi birçok verinin
anlamlandırılması üzerine kurulu yeni segment modelleri, kişiye özel
hizmet ve ürün sunulabilmesine olanak tanıyor” dedi.
Günümüzde, veriyi bilgiye dönüştürebilme yetisine sahip
şirketlerin müşteriler tarafından daha fazla tercih edildiğini ifade
eden Sönmez, geliştirdikleri yeni segmentasyon yapısının müşteri
verisini zenginleştirdiğini ve tüm iş süreçlerine uygulanan köklü
yapısal değişikliklerle bu bilginin kullanılmasına yönelik önemli
adımlar attıklarını belirtti.
MAT süreçleri yapay zeka ve makine öğrenmesi teknolojileri ile
destekleniyor
Levent Sönmez, “MAT projesinde segmentasyonun yanı sıra, yapay
zeka ve makine öğrenmesi algoritmalarını kullanarak, müşterilerimizin
hangi ürünlerimizi, hangi şartlar ile satın alabileceğini ve
şirketimizi terk etme olasılıklarını öngörebiliyoruz. Bu doğrultuda
üretilen strateji ve aksiyonları operasyonel sistemlerimiz üzerinden
kanallarımız aracılığıyla etkin bir şekilde uygulayabiliyoruz” diye
konuştu.

Elementer sigortacılıkta bir ilk

Kurum olarak, daima müşteri odaklı bir hizmet anlayışını
benimsediklerini ve bu anlayışı yenilikçi teknoloji ve uygulamalar ile
hayata geçirdiklerini ifade eden Sönmez, müşteri terk etme eğilimi
ölçümlemesini, hayat dışı sigortacılık branşlarında Türkiye’de ilk
defa başarılı bir şekilde uygulayabildiklerini ve tutundurma
faaliyetleri ile müşteri deneyimlerini iyileştirmeyi ve memnuniyet
oranını artırmayı hedeflediklerini belirtti.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler