BASIN BÜLTENİ-Dünyanın En İyi Dijital Bankası Akbank

16.07.2019 Salı 06:10

Türkiye'den ilk kez bir banka "Euromoney Mükemmellik Ödülleri"
kapsamında "Dünyanın En İyi Dijital Bankası" seçildi.
Akbank ayrıca 13. kez "Türkiye'nin En İyi Bankası" unvanını da
aldı.
Dünyanın saygın finans yayın gruplarından Euromoney'nin "Awards
for Excellence 2019 - Mükemmellik Ödülleri 2019" kapsamında Akbank
"Dünyanın En İyi Dijital Bankası" seçildi. Akbank aynı zamanda "Orta
ve Doğu Avrupa'nın En İyi Dijital Bankası" unvanını da aldı. 27 yıldır
100 ülkede düzenlenen ve bankacılık sektörü tarafından yakından takip
edilen Euromoney ödüllerinde Akbank ayrıca, 13. defa "Türkiye'nin En
İyi Bankası" seçilerek, kırılması güç bir rekora da imza attı.
Euromoney, kuruluşunun 50. yılını kutladığı 2019 yılında dünya çapında
bankacılık sektörüne yön veren 50 banka arasına Akbank'ı da aldı.
Akbank'ın kazandığı bu önemli ödüllerde güçlü finansallarının yanı
sıra, teknoloji yatırımları, yeni nesil bankacılık vizyonu ve
geleceğin bankacılığı konusunda yaptığı çalışmalar etkili oldu.

"Bu ödülleri sadece bankamız değil, ülkemiz ve sektörümüz adına
alıyoruz"

Finans dünyasının Oscar'ı olarak da bilinen Euromoney'nin bu
önemli ödülü ile ilgili açıklamalarda bulunan Akbank Genel Müdürü
Hakan Binbaşgil, "Bu ödülleri sadece bankamız değil, ülkemiz ve
sektörümüz adına alıyoruz. Euromoney'nin "Dünyanın En İyi Dijital
Bankası" ödülünün ilk defa bir gelişmekte olan ülke (emerging market)
bankasına verilmesi önemli ve gurur verici. Türkiye bankacılık
sektörü, dijitalleşme ve teknoloji kullanımı açısından birçok gelişmiş
ülkeye kıyasla çok daha iyi bir yerde. Bankamızın vizyoner
çalışmalarının uluslararası kurumlarca da tescil edilmesi mutluluk
verici" dedi.

"Türkiye'nin geleceğine inanıyoruz. 2018'de teknoloji ve
inovasyona 200 milyon dolar yatırım yaptık. 2019'da da yatırımlarımız
benzer şekilde sürüyor"

Binbaşgil, sözlerine şöyle devam etti: "Teknolojik gelişmeler ve
özellikle dijitalleşme trendi, tüketici alışkanlıklarını hiç olmadığı
kadar hızlı bir şekilde değiştiriyor. Tüm dünyada bankalar dahil tüm
şirketlerin iş yapış şekillerinin evrildiği çok önemli bir dönüşümden
geçiyoruz. Biz de Akbank olarak uzun vadeli, vizyoner bakış açımızdan
hiç bir zaman ödün vermedik. Sektörümüze yeni yaklaşımlar getirmek,
yeni teknolojilerle hizmet kalitemizi geliştirmek için çalışmaya ve bu
alanlara yatırım yapmaya aralıksız devam ediyoruz. Türkiye'nin
geleceğine inanıyoruz. 2018'de teknoloji ve inovasyona 200 milyon
dolar yatırım yaptık. 2019'da da yatırımlarımız benzer şekilde
sürüyor. 2017 yılında temelini attığımız 'Akbank Veri ve Yaşam
Merkezi'mizi bu yıl kullanıma açıyoruz. Türkiye'de bankacılığın
şekillenmesinde bu merkezimizin önemli bir payı olacaktır.''

"Dünya bankacılık sektörü, dijitalleşmede Türk bankalarını
yakından takip ediyor''

Hakan Binbaşgil, ''Akbank istikrar ve güven odaklı bankacılık
anlayışı ile Türkiye ekonomisinin önemli yapı taşlarından biri.
Bankanın finansal gücü yüksek. Geleceğimize bu sayede yüksek
yatırımlar yapabiliyoruz. Finansal gücümüz vizyonumuzu
gerçekleştirmeye, sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada bankacılıkta
dijital dönüşüme liderlik etmemize olanak sağlıyor. Sektörümüz bu
konuda çok iyi bir yerde. Öyle ki, dünya bankacılık sektörü
dijitalleşmede Türk bankalarını yakından takip ediyor" dedi.

"Fijital şube modelimizle geleceğin bankacılığını bugünden
müşterilerimize sunuyoruz"

Binbaşgil, sözlerine şöyle devam etti: "Geleceğin bankacılığı
vizyonumuz mobil kanalların da ötesinde bütüncül bir vizyon. Tüm
kanalları kapsayan her segmentte, her kanalda, müşteriye dokunduğumuz
her noktada bankacılık deneyimini mükemmelleştirmeyi hedefleyen bir
yaklaşım. Bankamızın önemli ayrıştırıcı özelliklerinden olan Yeni
Nesil Akbank Şube Modeli kapsamında Türkiye çapında 300'e yakın şubede
dönüşümü gerçekleştirdik. Hızla devam eden ve önemli yatırımlar
yaptığımız yeni şube modelimizle iddialıyız. Teknolojiyle şekillenen
ve odağında insan olan, hem fiziksel hem dijital olan yeni "fijital"
şube modelimizle geleceğin bankacılığını bugünden müşterilerimize
sunuyoruz. Makine öğrenme modellerini kullandığımız ileri analitik
yöntemlerle, doğru kanallardan doğru müşteriye doğru anda doğru ürünü
sunmamızı sağlayan 'Finansal Zeka' adını verdiğimiz akıllı hizmet
platformuyla müşterilerimizin ihtiyacına çok daha etkin bir şekilde
cevap veriyoruz. Hizmet kalitesinde de bizleri sektörün önüne geçiren
önemli bir iyileşme yaşıyoruz."

"Tosla ile gençler için yeni bir dönem başlıyor"

Akbank olarak gençlerin finansal hayata entegrasyonu konusunda da
öncü bir projeye imza attıklarını vurgulayan Binbaşgil, "Ülkemizin
geleceği olan gençleri çok önemsiyoruz. Onların günlük bankacılık
işlemlerini eğlenerek, sosyalleşerek yapabilmeleri için farklı
çalışmalar yapıyoruz. Bunun en son örneği Türkiye'nin ilk banka
iştiraki finansal teknoloji şirketi (fintech) olan Aköde tarafından
geliştirilen 'Tosla' uygulaması. Tosla ile gençler için yeni bir dönem
başlıyor. Gençlere, Akbank müşterisi ve hatta herhangi bir banka
müşterisi olma zorunluluğunu ortadan kaldırarak günlük finansal
işlemlerini yapmaları için eğlenceli ve sosyal bir platform
sunuyoruz." diye ekledi.

"Akbank artık sınırlarını aşan global bir marka, bu başarıda
Akbanklıların katkısı çok büyük"

Binbaşgil, sözlerini şöyle noktaladı: "Tüm bu çalışma ve
yatırımlarımızın hem müşteri memnuniyetine hem de finansal
sonuçlarımıza olumlu katkıda bulunduğunu görüyoruz. Akbank'ın bu
konuda dünya standartlarındaki başarılarının uluslararası kurumlarca
da takdir edilmesi bizleri çok mutlu ediyor. Güvene dayalı bankacılık
anlayışı, sağlam finansalları, temsil ettiği etik değerler, inovasyona
dayalı bakış açısı, teknolojik alt yapısı ve nitelikli insan
kaynağıyla Akbank, artık sınırlarını aşan global bir marka. Bankamızın
bugün geldiği yerde Türkiye'nin en iyi bankacıları olan Akbanklıların
katkısı çok büyük. Bankacılıktaki değişime sadece ayak uydurmak değil,
bu değişimi yönlendirmek istiyorsanız, kaliteli, vizyoner, ve üretken
bir çalışan profili şart. Bankamızın en önemli değeri olan insan
kaynağımızı, stratejik bir rekabet gücü olarak görüyorum. Ben de
Akbanklılar ve başardıklarıyla büyük gurur duyuyorum. Bu başarımızda
payı olan Akbanklılar başta olmak üzere tüm paydaşlarımızı bir kez
daha kutlar, hepsine teker teker teşekkür ederim."

"'Önce Mobil' stratejimizle sektörde dijitalleşmenin açık ara
birincisi olarak ilerledik"

Akbank Strateji, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemleri'nden
sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce ödüllerle ilgili
yaptığı değerlendirmede "Aldığımız bu gurur verici unvanlar,
yenilikçi iş yapış şekillerine yaptığımız yatırımların beklenen
sonuçları. Tüm tasarım ve geliştirmelerimiz, müşterilerimizin yaşadığı
deneyimi uçtan uca ve ihtiyaç duydukları ölçüde dijitalleştirmeyi ve
bütünsel bir deneyim sunmayı hedefliyor. Geleceğin bankacılığı önemli
gelişmelere sahne olacak. Bunların biri yeni nesil platformların
etkileşimi. Artık hayatımıza giren ve girecek yeni çözümlerle, chatbot
yardımıyla müşteri iletişim ve destek işlemlerinin dijitalizasyonu
gibi gelişmelere şahit olacağız. Biz bu günden yeni teknolojilere
yaptığımız kesintisiz yatırımlarla Akbank'ı, güçlü geleneğinden hiçbir
şey kaybetmeden, geleneksel bir bankadan, atak ve yenilikçi bir
bankaya başarılı bir şekilde dönüştürmeyi başardık. 'Önce Mobil'
stratejimiz ile, sektörde dijitalleşmenin açık ara birincisi olarak
ilerledik ve dijitalleşmede global örneklerin de ötesine geçtik. Bugün
artık Akbank'taki işlemlerin yüzde 94'ü şube dışı kanallardan
yapılıyor. Her 3 ihtiyaç kredisinin 2'si yine bu kanallardan
müşterilerimize ulaşırken, %51'i sadece mobilden kullandırılıyor.
Kredi kartı satışlarımızın ise %50'den fazlası müşterilerimize şubemiz
dışındaki kanallarımız üzerinden erişiyor. Aktif müşteri
penetrasyonumuz %60 düzeyinde ve müşterilerimiz ayda ortalama 30 kez
mobil uygulamamıza giriş yapıyor" dedi.

"Çok yakında, artık herkes, her yerden, dijital süreçle dakikalar
içinde Akbank müşterisi olabilecek"

Türkiye'de mobil öncelikli anlayışı benimseyen ilk banka olarak,
bugün "sadece mobil" odaklı düşündüklerini ve süreçlerini bu felsefe
ile tasarladıklarına dikkat çeken Burcu Civelek Yüce, "Aralıksız
yenilenmeye devam ediyor, mobil uygulamamızın tasarımlarını da
güncelliyoruz. Müşterilerimizin hizmetine sunacağımız yeni
uygulamamızın merkezine müşteri deneyimini koyduk. Bunun etrafında
sosyalleşme, yapay zeka, veri, müşterinin ihtiyaçlarına doğru
çözümleri sunan, yeni regülasyona hazır bir yapı kurduk. Önümüzdeki
dönemde yasalaşmasını beklediğimiz dijital kanaldan müşteri edinimi
için tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Karar çıktığında artık herkes,
her yerden, her zaman mobil kanaldan video görüşmeli dijital süreç ile
dakikalar içinde Akbank müşterisi olabilecek. Çağrı merkezimizde de
büyük bir dijitalizasyon sürecini bankanın bütünsel dönüşümü içinde
yürütüyoruz. Çağrı merkezi çalışanlarımızın yaptığı katma değeri düşük
işlemleri artık insansız kanallarımıza aktarıyoruz. Çalışanlarımıza
"bankacılık" yapabilmeleri için daha çok zaman yaratıyorken,
müşterilerimize daha hızlı ve etkin destek veriyoruz." dedi.

"Tasarım anlayışını bankada geliştirmek adına geçtiğimiz yıl kendi
tasarım stüdyomuzu kurduk"

Geleceğin bankacılığında tasarım konusunun çok önemli bir rol
oynayacağına da dikkat çeken Yüce, "Bankada ürün ve hizmetlerimizi
tasarlarken müşterilerimize zaman kazandırma anlayışını merkeze
koyuyoruz. Kaç click ile kaç saniyeyi onlara geri verebiliriz
sorusunun cevabını arıyoruz. Artık tüketici marka ayırt etmeden aynı
kaliteyi bekliyor. Bu beklentiyi karşılamak hatta üzerine çıkmak için
tasarım anlayışını bankada geliştirmek adına geçtiğimiz yıl kendi
tasarım stüdyomuzu kurduk. Artık tasarladığımız deneyimleri çok hızlı
bir şekilde test edebiliyor, sonuçlara göre değiştirebiliyor ve
müşterilerimize daha hızlı hizmet ulaştırabiliyoruz. Tasarım stüdyomuz
sayesinde tüm kanallarımızda aynı kalitede hizmet ve deneyimi
müşterilerimize sunabiliyoruz. Tasarım anlayışımızı sadece stüdyomuz
ile kısıtlı tutmuyor ürün ve servis tasarımında görev alan tüm
çalışanlarımızı sürece dahil ediyoruz. Banka içinde düzenlediğimiz, 5
ay süren Tasarım Odaklı Düşünme (Design Thinking) eğitimleri ile
çalışanlarımızın düşünce yapısını da en doğru sonuçları üretmek üzere
şekillendiriyoruz. Tasarladığımız ürün ve hizmetlerde inovasyon çok
etkin rol oynuyor. 2017 yılının sonunda inovasyon merkezimiz Akbank
LAB'i kurduk. Dünyanın önemli bankalarında ve danışmanlık
şirketlerinde üst düzey görevler üstlenmiş global danışmanlarla
çalışarak, dünya çapında en iyi modelleri kullandığımız bir inovasyon
yapılanması oluşturduk. Kurduğumuz bu yapıyla, bankamızı geleceğe
taşıyacak yenilikçi projelerin yanında, inovasyonun bankamız
kültürünün bir parçası olarak benimsenmesini sağlamaya yönelik
adımları da atıyoruz. Akbank LAB olarak girişimciliği iki koldan
destekliyoruz. Birinci hedefimiz içeride tüm Akbanklıları yenilikçi
düşünceye teşvik etmek ve girişimci ruhla inovasyon inisiyatifine
dahil etmek. İkinci hedefimiz de dış paydaşlarla yakın çalışarak,
farklı etkinlik ve uygulamalarla finansal teknoloji şirketleri ve
benzeri kuruluşları girişimcilik ekosistemine dahil ederek, inovasyon
ağını kuvvetlendirmek" dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler