BASIN BÜLTENİ-Goodyear ve LSE, gelecekte otonom araçlarla aynı yolu paylaşacak olan sürücülerin eğilimlerini ortaya çıkarmayı hedefliyor

09.08.2016 Salı 13:17

Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear ve London School of
Economics and Political Science (LSE) gelecekte otonom araçlarla aynı
yolu paylaşacak olan sürücülerin eğilimlerini ölçmek amacıyla Avrupa
çapında bir araştırma başlatıyor. Geleceğin akıllı, güvenli ve
sürdürülebilir mobilitesi üzerine çalışmalar yürüten Goodyear
ThinkGoodMobility platformunun bir parçası olan bu araştırma, anket ve
odak grupları aracılığıyla Avrupa’nın 11 ülkesindeki sürücülerin
görüşlerini ortaya koymayı hedefliyor.
Goodyear EMEA Tüketici Lastikleri Başkan Yardımcısı Olivier
Rousseau konuyla ilgili olarak “Otonom araçlar trafik kurallarına
uyacak bir şekilde tasarlanıyor. Ancak sürücülerin bu bilgisayar
sürücülerle nasıl bir ilişki içinde olacağı şimdilik bilinmiyor. LSE
ile ortaklaşa yürüttüğümüz araştırma, otonom araçlar ve sürücü
destekli teknolojiler yaygınlaştıkça bu sürüş ortamının nasıl bir
değişime uğrayacağını ortaya koymayı hedefliyor” diye konuştu.
IHS Automotive Araştırmacıları ise 2035 yılında dünya çapında
yaklaşık 21 milyon otonom aracın satılacağını öngörüyor. 2015 yılında
Goodyear ve LSE tarafından 15 Avrupa ülkesinde yapılan araştırmaya
katılanların %88’i trafikteki sürücülerin, yayalar, motosikletliler ve
yolda bulunan diğer araçlarla ilişkilerini düzenleyen “yazılı olmayan”
kurallar bulunduğunu ifade etti.
LSE bünyesinde araştırmayı yürüten ekibin lideri Dr. Chris
Tennant “Bu yılki araştırmanın en önemli sorusu, yazılı olmayan
kuralların ve sürücü davranışlarının otonom araçlara ne gibi bir
etkisi olacağı ve otonom araçların sürücülerin günlük sürüş
koşullarındaki davranışlarına karşı ne şekilde geliştirilmesi
gerektiğiydi” şeklinde konuştu.
Odak gruplarla yapılan ilk görüşmelere katılan sürücüler, otonom
araçların trafiğin sosyal yapısına uyum sağlama esnekliğine sahip olup
olmadığına, sürücülerin otonom araçların trafik kurallarına sıkı
sıkıya bağlı olmasının avantajlarından yararlanıp yararlanamayacağına
veya sürücülerin davranışlarını ve güvenlik kurallarına uygun
davranmalarını teşvik edip etmeyeceğine dair sorular sordular.
Tennant: “Odak gruplarda yer alan sürücülerin sordukları sorular,
sürücülerin davranışlarının trafikte otonom araçlarla bir arada yer
almaya başladıklarında gelişeceği yönünde ipuçları taşıyor. İnanıyoruz
ki bu araştırma otonom araçların trafikteki sosyal alana ne şekilde
entegre edilebileceğine dair değerli sonuçlar ortaya çıkaracak” dedi.
Goodyear, LSE ile birlikte yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını 2016
yılının Ekim ayında açıklamayı planlıyor.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler