BASIN BÜLTENİ-Perakendenin geleceği Y kuşağının dinamizmi ile şekilleniyor

14.05.2018 Pazartesi 06:18

Perakende sektörüne yön veren isimler, Koç Üniversitesi ve Migros
işbirliğiyle bu yıl sekizinci kez düzenlenen KÜMPEM Forum Perakende
Konferansı’nda bir araya geldi. 10-11 Mayıs tarihlerinde uluslararası
konuşmacıların ağırlandığı konferansın bu yılki teması “Perakendeyi
Yeniden Tasarlamak” oldu.
Migros’un desteğiyle Koç Üniversitesi’nde perakende sektörünün
ihtiyaç ve dinamiklerinin geliştirilmesi amacıyla kurulan KÜMPEM (Koç
Üniversitesi-Migros Perakende Eğitim Merkezi) bu yıl 8.sini
düzenlediği Perakende Konferansında dünyadan ve Türkiye’den önemli
isimlere ev sahipliği yaptı. Perakendeyi yeniden tasarlarken
dijitalleşme, çoklu kanal kullanımı, çalışanların geleceğe katkısı,
market marka ürünlerin sektöre kazandırdıkları konularında
değerlendirmelerde bulunuldu.
Konferansta, Tilburg Üniversitesi’den Prof. Dr. Marnik Dekimpe ve
Prof. Dr. Els Gijsbrechts, Mays Business School Coleman Pazarlama
Bölüm Başkanı Prof. Dr. Venkatesh Shankar, Microsoft Emea Perakende
Direktörü Ramy Fares, European Business School, Operasyon ve Tedarik
Zinciri Yönetimi bölümünden Prof. Dr. Alexander Huebner, Koç
Üniversitesi Öğretim Üyesi ve KÜMPEM Forum Akademik Direktörü Prof.
Dr. Gürhan Kök yaptıkları sunumlarda bugünün dünyasında perakendenin
yeri ve gelecekteki konumu ile ilgili görüşlerini paylaştılar.
KÜMPEM Forum Direktörü Dr. Meltem Kayhan’ın moderatörlüğünde
düzenlenen panelde ise Xedzone Kurucu Ortağı Prof. Dr. Kerem
Rızvanoğlu, Demand Known Kurucu Ortağı ve CTO’su Özgür Yazlalı ile
Data-Driven Company’den Barış Karakullukçu “Dijital Transformasyon
Sonrası ve Deneyim Operasyon Yönetimi” konusundaki deneyimlerini
aktardı.

Demir Aytaç: “Migros olarak güçlü insan kaynağımızla perakendenin
geleceğini şekillendiriyoruz”

KÜMPEM Forum Perakende Konferansı’nın açılış konuşması, Migros
Ticaret A.Ş. İnsan Kaynakları ve Endüstri İlişkileri Genel Müdür
Yardımcısı Demir Aytaç tarafından yapıldı. Aytaç, perakendede
dönüşümün merkezinde kalifiye ve inovatif düşünebilen işgücünün
yattığını vurgulayarak şunları söyledi: “Migros olarak 45 bin kişilik
çok büyük bir istihdam merkeziyiz. Çalışanlarımızın yüzde 80’inini Y
kuşağı oluşturuyor. Geleceğin perakendeciliğini de şekillendirecek
olan bu kuşaktan öğrenecek çok şeyimiz var.Teknolojiyi en aktif
kullanan kuşak. Sürekli değişimi ve gelişimi destekleyen, dinamizmi ön
planda tutan çalışma ortamımıza güç katıyorlar. Çalışanlarımız
rengarenk, yeni nesil salonlarımızda, küçük-büyük gruplar halinde
toplanarak yeni projeler üretebiliyorlar. Bu genç ekipten çıkan tüm
projeleri destekliyor, yeni fikirlerin yeşerebileceği platformlar
hazırlıyoruz. Perakende çok dinamik bir sektör. Gelecekte daha çok
insan perakende sektöründe çalışıyor olacak. Biz de Migros olarak her
yıl yaklaşık 6.500 yeni çalışanı bünyemize dahil ediyoruz. Yüzde 98
oranında iç kaynaklardan geleceğin yöneticilerini yetiştiriyoruz.”

Prof. Dr. Gürhan Kök: “Türk perakende sektörü teknolojik
inovasyona yöneldi”

Türk perakende sektörünün 2000’li senelerde yakaladığı başarıyı
sürdürülebilir kılmak için özellikle son beş senedir teknolojik
inovasyona yöneldiğini söyleyen Koç Üniversitesi Öğretim Üyesi ve
KÜMPEM Forum Akademik Direktörü Prof. Dr. Gürhan Kök, “Perakendenin
her alanında görülen değişimi Türk perakende firmaları global seviyede
yarışacak hatta liderlik yapacak ölçüde adapte ediyorlar ve
geliştiriyorlar. Biz KÜMPEM olarak bu teknolojik değişime yön verecek
araştırmacıları yetiştirmek ve yerli perakendecilerle bu tip projeler
geliştirmek için buradayız” dedi.

Ramy Fares: “İnsanlar artık otomobillerini bile online olarak
alıyor”

Konferansa katılan Microsoft Emea Perakende Direktörü Ramy Fares,
yaptığı konuşmada perakendedeki dijital dönüşüme dikkat çekti. Fares,
“İnsanlar artık otomobillerini bile online olarak almaya başladılar.
Perakendede başarılı olmak için dijital dünya ile fiziksel dünya
arasında bağ kurmak gerekiyor. Perakendenin modeli değişiyor.
Tüketiciyi odak noktasına alarak fiziksel mağazalarda deneyim yaşatmak
önem kazanıyor. Perakendeciliğin geleceği parlak, dönüşümün kalbinde
de inovasyon yatıyor” dedi. Ramy Fares, perakendeye bir sanat olarak
bakmak gerektiğine vurgu yaparak Perakende Fütüristi Doug Stephens’in
perakendeyi inşa etmek için gerekli kurallarından bahsetti. Fares, 6
maddeyi şöyle sıraladı:
Mağazalar inşa etmeyin, öyküler inşa edin.
Ticaret yapmayın, topluluk yaratın.
Kitlelere satmayın, bana satın.
Bilime önem verin ama insanın yaratıcı dokunuşunu unutmayın.
Gelirleri ölçmeyin, deneyimleri ölçün.
Eğitim vermeyin, prova yaptırın.
Prof. Dr. Venkatesh Shankar: “1 trilyon sensör internete bağlı olacak,
kişiselleştirme önem kazanacak”
Thomson Reuters tarafından yenilikçilik konusunda dünyanın en
etkili 10 bilim insanından biri olarak gösterilen Mays Business School
Coleman Pazarlama Bölüm Başkanı Prof. Dr. Venkatesh Shankar, mobil
aplikasyonların online ve offline satın almalardaki etkileri konusunda
şu bilgileri verdi: “Kullanıcıların yüzde 90’ı telefonlarına
indirdikleri uygulamaları 30 gün içinde silebiliyor. Yüzde 70’i de 90
gün içinde silebiliyor. Mobil işinde olmak kolay değil. Gelecekte 1
trilyon sensör internete bağlı olacak. Her türlü bilgiye herkesin her
an erişimi olacak. Yapay zeka pazarlamada çok daha kişileştirilmiş
olarak kullanılacak. Bunu kullanamayan şirketler mağazalarını
kapatacaklar.”

Dr. Meltem Kayhan: “KÜMPEM’in kuruluş amacı endüstri-üniversite
işbirliğini geliştirerek sektöre değer yaratmak”

KÜMPEM Forum Direktörü Dr. Meltem Kayhan, konferans teması olan
“Perakendeyi yeniden tasarlamak” başlığına dikkat çekerek, özellikle
mobil ve online’daki gelişmeler sebebiyle yeni uygulamalar geliştirmiş
perakendecilerin dijital trendlere iyi adapte olarak
operasyonlarındaki verimliliği ve optimazasyonu sağlayabildiklerini
vurguladı. KÜMPEM’in kuruluş amacının endüstri-üniversite işbirliğini
geliştirerek sektöre değer yaratmak olduğunu belirten Dr. Meltem
Kayhan, “Perakendecilik ve pazarlama alanında uzman akademisyen
konuşmacılarımız müşteri gözüyle araştırma sonuçlarını bizle
paylaştılar. Perakendelerin değişiminden bahsederken,perakende
araştırmalarının da kendini değiştirdiğini gördük. Sektörün gelişmesi
açısından bu tür bilgi paylaşımlarına çok önem veriyoruz” dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler