BASIN BÜLTENİ-Şişe Cam Araştırması: Tüketicilerin %65'i restoran ve kafelerde içeceğini cam ambalajda istiyor

19.04.2017 Çarşamba 13:21

Avrupa'nın ve dünyanın beşinci büyük cam ambalaj üreticisi Şişecam
Cam Ambalaj, GFK Türkiye işbirliğiyle 'en sağlıklı ambalaj malzemesi'
konulu bir araştırma gerçekleştirdi. Bilgisayar destekli, yüz yüze
görüşme yöntemiyle yapılan araştırmada, 150 yerinde tüketim noktasının
yönetici pozisyonundaki kişilerle görüşüldü. Araştırmayla yerinde
tüketim noktalarının içecek satın alımlarında ve bu içeceklerin
sunumlarında ambalaj tercih eğilimlerinin belirlenmesi amaçlandı.
Cam ambalajlı içeceklere olan bakış açılarını belirlemek üzere
yapılan araştırmanın sonuçları, içecekler için 'en sağlıklı ve güvenli
ambalaj malzemesinin cam olduğunun düşünüldüğünü bir kez daha gözler
önüne serdi. Cam ambalajlı içecek tercihinin birinci nedeninin
"sağlık" olduğunu gösteren araştırmaya göre, tüketicinin piyasada
bulunan cam ambalajlı içeceklerden memnuniyet oranının yüzde 95
seviyesinde olduğu belirlendi.

İçecek değişiyor ama ambalaj yine cam

Araştırmaya göre restoran ve kafe gibi yerlerde tüketicilerin
yüzde 65'i cam ambalajda talep ettiği içeceği bulamadığında, yerine
ambalaj tercihini değiştirmeden farklı bir içecek kategorisini tercih
ediyor. Ayrıca araştırma, cam şişede talep edilme açısından kolalı
içeceklerin ilk sırada yer aldığını da gösteriyor.
HORECA'larda içeceklerin cam ambalajda servis edilme nedenlerine
bakıldığında ise tüketici taleplerinin bu yönde olması ve cam
ambalajın daha sağlıklı bulunması ön plana çıkıyor. Cam şişedeki
içeceklerle ilgili geliştirilmesi istenen özelliklere bakıldığında,
cam şişelerin "daha büyük hacimli, daha albenili ve depozitolu olması"
bekleniyor.

İşletmelerin yüzde 47'si cam atığını geri dönüşüme gönderiyor

Araştırmada ambalaj değerlendirme kategorisinde cam ambalaj
"sağlık, hijyenik ve temiz' olarak ifade edilirken, cam ambalajın
"ödenen paraya değer ve kaliteli" olduğu da düşünülüyor. Araştırma,
cam atıkların geri dönüşüme gönderilme konusunda işletmelerin
duyarlılığının yüksek olmadığını gösteriyor. Cam atıklarını çöpe
atarak, değerlendirmediğini belirtenlerin oranı %43 iken geri dönüşüme
gönderen işletmelerin oranı ise %47 olarak göze çarpıyor.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler