BASIN BÜLTENİ-Türk Telekom, ‘hayat kurtaran’ yerli araç içi acil çağrı sistemi eCall teknolojisini Türkiye’de hayata geçiriyor

28.09.2020 Pazartesi 06:11

İnsan odaklı çözümler sunmak için çalışan Türk Telekom, daha önce
araç içi acil çağrı eCall sistemine altyapı olarak hazır olduğunu
duyurmuştu. Şimdi ise Honda iş birliğiyle araç içi acil çağrı (eCall)
sistemini hayata geçiriyor. Yeni nesil Honda araçlarda yer alacak Türk
Telekom’un yerli eCall çözümü ile bir trafik kazası durumunda,
kazazedelerin bilinci kapalı olsa dahi araç, otomatik olarak 112’yi
arayarak kazanın konumu, yönü gibi bilgileri İçişleri Bakanlığı
tarafından kurulan eCall Acil Çağrı Merkezi’ne iletecek.
Türk Telekom’un Strateji, Planlama ve Dijital Genel Müdür
Yardımcısı Barış Karakullukçu, “Türk Telekom olarak dijitalleşmenin
somut göstergeleri ve 5G’nin habercisi sayılan akıllı şehirler, IoT,
yapay zekâ ve robotik alanlarında yaptığımız testler, iş birlikleri ve
geliştirdiğimiz uygulamalarla, birçok projeyi hayata geçirdik.
Faaliyet gösterdiğimiz her alanda vatandaşlarımız için en iyisini
sunmaya devam ediyoruz. Bunlardan birisi de olası bir trafik
kazasında, kazazedeleri İçişleri Bakanlığı tarafından kurulan Acil
Çağrı merkezi ile iletişime geçirecek olan eCall teknolojisi. Honda
ile iş birliğimiz kapsamında eCall teknolojisini deneyimlediğimiz test
sürüşümüzü gerçekleştirdik. Yeni nesil Honda araçlarda bulunan eCall
Acil Çağrı Sistemi ile inanıyoruz ki trafik kazalarına erken müdahale
ile hızlıca aksiyon alınabilecek. Türk Telekom olarak insan hayatını
kolaylaştıracak benzer projelere imza atmaktan her zaman gurur
duyuyoruz” dedi.
eCall sisteminde araçların içinde gömülü olarak bulunacak SIM
kartlar gelecekte sadece kaza anında yardım çağrısı göndermekle
kalmayacak, aynı zamanda sürücülerin hayatını kolaylaştıracak
bağlantılı çözümler için de kullanılacak. Araç içi internet başta
olmak üzere canlı trafik verisinin gösterildiği navigasyon sistemleri,
sürüş performansı raporlama, arıza bildirimi gibi pek çok ek özelliği
yakın gelecekte yeni nesil araçlarda tecrübe etmeye başlayacağız.
Sürücülerin ve yolcuların araç içinde güvende olmaları, istenmeyen
durumlarda hızla destek almaları için geliştirilen tüm teknolojilerin
çok kıymetli olduğunu belirten Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı
Bülent Kılıçer, "Bu farkındalıkla güvenlik teknolojilerindeki
öncülüğünü koruyan ve bu alanda sınıfında fark oluşturan Honda,
sunduğu diğer güvenlik sistemleri gibi eCall sistemini de yeni nesil
güvenlik teknoloji kapsamında sunuyor. Bu özelliği ilerleyen
dönemlerde tüm modellerimize entegre etmeyi hedefliyoruz" dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler