BTK: ISLETMECILERE TUKETICI SIKAYET SISTEMI OLUSTURMA ZORUNLULUGU GETIRILDI

07.07.2014 Pazartesi 14:34

BILGI TEKNOLOJILERI VE ILETISIM KURUMU (BTK) SITESINDE YAYINLANAN ACIKLAMA ASAGIDA BULUNUYOR:

TUKETICI SIKÂYETLERININ SEFFAF, HIZLI, KOLAY VE ETKIN BIR SEKILDE COZULEBILMESI ICIN ISLETMECILERE TUKETICI SIKÂYETLERININ INTERNET ORTAMINDA YAPILABILMESI/ILETILEBILMESI VE CEVAPLANABILMESI AMACIYLA BILGI TEKNOLOJILERI VE ILETISIM KURUMU TARAFINDAN ALINAN KURUL KARARI ILE YUKUMLULUK GETIRILMISTIR.

ISLETMECILERIN KURACAKLARI SISTEMLER, ALTYAPI VE UYGULAMA CALISMALARININ TAMAMLANMASINI TAKIBEN 1/4/2014 ILE 30/6/2014 TARIHLERI ARASINDA TEST EDILMIS OLUP, 01/07/2014 TARIHI ITIBARIYLE SOZ KONUSU SISTEM FIILI OLARAK HIZMET VERMEYE BASLAMISTIR.

BUNA GORE ISLETMECILER INTERNET SITELERININ ANA SAYFASINDA ‘TUKETICI SIKÂYETLERI’ BASLIGI ALTINDA TUKETICILERININ SIKÂYETLERINI KOLAYCA VE UCRETSIZ OLARAK ILETEBILECEGI VE ISLETMECI TARAFINDAN VERILEN CEVAPLARI GOREBILECEGI BIR BOLUM OLUSTURULMUSTUR.

BU CERCEVEDE SOZ KONUSU KURUL KARARI ILE BELIRLENEN USUL VE ESASLARIN AMACI; TUKETICI SIKÂYETLERININ ISLETMECILERE YAPILABILMESI VE ISLETMECILER TARAFINDAN 10 IS GUNU ICINDE TUKETICININ SIKAYETINI CEVAPLANDIRILMASININ SAGLANMASIDIR. AYRICA AYNI KONUDA AYNI TUKETICI TARAFINDAN YAPILAN IKINCI SIKÂYETIN, YAPILAN ENTEGRASYON ILE KURUMUMUZ SISTEMLERINE GELMESI (IKI YUZ BININ UZERINDE ABONESI BULUNAN ISLETMECILER ICIN GECERLI OLMAK UZERE) VE BU BAGLAMDA KURUMUMUZ TARAFINDAN TUKETICI SIKÂYETLERININ VE SEKTORDE MEVCUT AKSAKLIKLARIN GOZLEMLENEBILMESI AMACLANMAKTADIR.

YINE USUL VE ESASLAR ILE ISLETMECILERE, TUKETICI SIKÂYETLERININ COZUMU VE ONLENMESI AMACIYLA SUNDUKLARI HIZMETLERE ILISKIN GEREKLI TEDBIRLERI ALMA, SIKÂYETLER SONUCU OLUSAN MAGDURIYETLERI GIDERME VE BENZER DURUMDA OLAN ANCAK SIKÂYETCI OLMAYAN ABONELERIN DE MAGDURIYETLERININ GIDERILMESI HUSUSUNDA GEREKLI ONLEMLERI ALMA ZORUNLULUGU GETIRILMISTIR.

SOZ KONUSU DUZENLEMENIN OLASI TUKETICI MAGDURIYETLERININ ENGELLENMESINE KATKI SAGLAYACAGI DUSUNULMEKTEDIR.
En Çok Okunan Haberler