Coca Cola İçecek'in konsolide satış hacmi 2016 yılında yüzde 3,2 arttı

13.01.2017 Cuma 06:24

Coca Cola İçecek'in konsolide satış hacmi 2016 yılının dördüncü
çeyreğinde yıllık %5,0 artışla 224 milyon ünite kasa olurken, 2016
yılının tamamında, şirket beklentilerine paralel olarak %3,2 artış
göstererek 1,189 milyon ünite kasa oldu.
Türkiye operasyonlarının toplam satış hacmindeki payı, 2016
yılında önceki yıla göre önemli bir değişim göstermeyerek %51
seviyesinde gerçekleşti.
Şirket'ten konu ile ilgili KAP'a yapılan açıklamada şu bilgiler
verildi:
"Türkiye Operasyonu

Türkiye operasyonunun satış hacmi, 2016'nın dördüncü çeyreğinde
%1,8 artışla 118 milyon ünite kasa olurken, yılın tamamında %1,4
artışla 601 milyon ünite kasa olarak gerçekleşti.
2016 yılı boyunca, "Tadını Çıkar" kampanyası, Ramazan
kampanyaları, "Süper Lig Futbol" ve "Eurocup" tüketici aktiviteleri
satış hacmini destekledi.
Gazlı içecek kategorisinin satış hacmi, 2015'in son çeyreğindeki
%13,7'lik güçlü büyümenin üzerine 2016 yılının son çeyreğinde %5,9
daraldı. Satılan paket sayısındaki artış, büyük paketleri destekleyen
promosyonların etkisiyle, son çeyrekte ve yılın tamamında hacim
artışının gerisinde kaldı. 2016 yılında gazlı içecek kategorisinin
satış hacmi, yılın büyük bölümündeki zayıf tüketici güveni ve yüksek
sezon genelindeki zayıf turizm aktivitesiyle beraber %1,8 geriledi.
Gazsız içecekler kategorisinin satış hacmi yılın son çeyreğinde
%2,3 daraldı. Bu dönemde meyve suyu ve su satış hacmi gerilerken,
buzlu çay çift haneli büyümeye devam etti. Diğer yandan, gazsız
içecekler kategorisi, yılın tamamında su ve buzlu çay
kategorilerindeki büyümeyle birlikte %6,9 hacim artışı gösterdi.
Çay kategorisi ise, 2016 yılının son çeyreği ve tamamında
sırasıyla, %28,4 ve %3,5 hacim artışı kaydetti.

Uluslararası Operasyonlar

Uluslararası operasyonların satış hacmi, yılın son çeyreğinde %8,7
artışla 106 milyon ünite kasa oldu. Son çeyrekte, Pakistan
operasyonları çift haneli büyümeye devam ederken, Orta Asya
operasyonları 2015'in son çeyreğindeki %12,2'lik daralmanın ardından
pozitife döndü. Uluslararası operasyonların satış hacmi 2016 yılının
tamamında %5,2 artarak 588 milyon ünite kasa oldu.
Pakistan satış hacmi, 2016'nın son çeyreğinde %13,1 artış
gösterirken, yılın tamamındaki hacim artışı %18,6 oldu. Başarılı
kampanyalar, Coca-Cola Zero ve Fanta'nın yeni tatları gibi ürün
lansmanları 2016 genelinde hacim artışına katkı sağladı. Gazlı içecek
kategorisinin satış hacmi son çeyrekte %14,3 artarken, yıl genelindeki
satış hacmi artışı %19,3 oldu. Pakistan'da etkin iskonto yönetimi ve
ciro yönetimi stratejisi satış hacmini ve karlılığı desteklemeye devam
ediyor.
Orta Asya operasyonlarının satış hacmi, beş çeyrektir devam eden
daralmanın ardından 2016 yılının son çeyreğinde %7,6 artış kaydetti.
Petrol fiyatlarındaki düzelme ve 2015'in son çeyreğindeki düşük baz
son çeyrekteki hacim artışını desteklerken, 2016'nın tamamında satış
hacmi %9,6 geriledi. CCİ'nin bölgedeki en büyük pazarı olan
Kazakistan'da satış hacmi son çeyrekte %14,3 artarken, yılın tamamında
%6,6 daraldı. Diğer yandan, Azerbaycan satış hacmi, ülkedeki zayıf
makroekonomik ortama bağlı olarak çift haneli daralmaya devam etti.
Orta Doğu operasyonlarının satış hacmi ise 2016 yılının son
çeyreğinde %2,8 artış kaydetti. Satış hacmi yılın tamamında ise büyük
ölçüde Güney Irak'taki zayıf performansa bağlı olarak %0,6 geriledi.
Güney Irak'taki zorlu makroekonomik ve politik koşullar ile Kuzey
Irak'ta devam eden güvenlik sorunlarına bağlı olarak, Irak
operasyonlarının toplam satış hacmi yılın tamamında %2,0 azalırken,
son çeyrekte %3,0 arttı. Ürdün ise, son çeyrekte düşük tek haneli
büyüme kaydederken, 2016 yılını %7,6'lık hacim artışıyla tamamladı."

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/580532

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler