Logo Yazılım, Ar-Ge yatırımlarıyla büyüyor

20.10.2020 Salı 10:48

Turkishtime dergisinin "Ar-Ge harcamalarına göre en büyük 250
şirket” listesinde, 15. sırada yer alan Logo Yazılım, sektöründe
birinci oldu. Logo Yazılım, Ar-Ge merkezindeki 334 kadın çalışanı ile
de kadın Ar-GE personeli çalıştırma sıralamasında 4. sıraya yükseldi.
Türkiye’nin en değerli bilişim markası Logo Yazılım, Turkishtime
Dergisi tarafından hazırlanan "Ar-Ge harcamalarına göre en büyük 250
şirket- 2019” listesinde, 15. sırada yer aldı ve yazılım sektörü
birincisi oldu. Logo Yazılım 2019 yılında Ar-Ge harcamalarına
171.825.277 TL aktardı.
Ayrıca, Ar-Ge merkezinde çalışan kadın personel sayısına göre “İlk
50” listesinde 334 kadın çalışan ile 4. sırada yer alan Logo Yazılım,
787 personel ile Ar-Ge merkezinde çalışan lisans ve lisans üstü
eğitime sahip personel sayısında 7. sıraya Ar-Ge merkezinde alınan
marka sayısına göre ise 18 marka ile 16. sıraya yerleşti.
Hızla değişen, dönüşen ve yoğun bir rekabete sahne olan bilişim
sektöründe sürdürülebilir bir başarıya Ar-Ge’ye verdikleri önem
sayesinde ulaştıklarını belirten Logo Grup CEO’su M. Buğra Koyuncu
şunları söyledi “Ar-Ge çalışmalarında pusulamız dünya teknoloji
trendlerine paralel ürünler geliştirirken en iyi kullanıcı deneyimine
ve yüksek performansa ulaşmak.Teknolojiden kaliteye, analizden
tasarıma tüm ürün geliştirme süreçlerini yenilikçi ve araştırmaya
dayalı bir yaklaşımla ele alıyoruz. Bizi Ar-Ge 250 araştırmasında ilk
15’e taşıyan ve Ar-Ge’ye en fazla pay ayıran şirket listesinin ilk
sıralarında yer almamızı sağlayan da bu yaklaşımımız.”
Logo Yazılım Ar-Ge bütçesini yönetirken üç “Görüş Ufuğu” yaklaşımı
ile kısa, orta ve uzun vadeli iyileşme ve gelişme hedeflerinde eş
zamanlı olarak ilerleme kaydediyor. Ufuk 1, içinde bulunulan yıl
boyunca iyi bir performans göstermek için yapılan geliştirmeleri
kapsıyor. Bunlar mevcut ürünlerde müşterilerden, iş ortaklarından ve
şirket içinden gelen yönlendirmeler doğrultusunda gerekli görülen
geliştirme ve iyileştirmeleri içeriyor. Ar-Ge bütçesi ve enerjisinin
yüzde 60’ı Ufuk 1 doğrultusundaki çalışmalara aktarılıyor. Bu kapsamda
2019 yılında Ürün Geliştirme ekibi tarafından geliştirilen yeni
özellik sayısı 3.949’a ulaştı.
Logo Yazılım’ın orta ve uzun vadeye yönelik Ar-Ge çalışmaları ise
Ufuk 2 ve Ufuk 3 kapsamında ele alınıyor. Ar-Ge bütçesinin yüzde
30’luk bir kısmı Ufuk 2 projelerine aktarılıyor ve yeni ürünlerdeki
geliştirmeleri ve 1,5 – 2 yıl içerisindeki sektörel ihtiyaçlara
yönelik ürünleri içeriyor. Ufuk 3 ise dijital dönüşümün odağını
oluşturan bulut, büyük veri, makine öğrenmesi gibi alanlardaki
inovasyon ve Ar-Ge çalışmalarından oluşuyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler