Logo Yazılım'ın 2019 yılı gelirleri %31 arttı

20.02.2020 Perşembe 10:35

Türkiye’nin en büyük halka açık yazılım kuruluşu ve en değerli
bilişim markası Logo Yazılım 2019 yılı finansal sonuçlarını açıkladı.
2019’da satış gelirlerini geçen yıla oranla %31 arttırarak 422
milyon TL’ye yükseltti.
Faiz, amortisman ve vergi öncesi kârını (FAVÖK) da %41 arttıran
Logo’nun net dönem kârı ise %27 artış göstererek 86 milyon TL’ye
ulaştı.
Logo Yazılım’ın hisse başına kazancı ise %27 oranında arttı.
Logo, 2019’da gelirlerinin %27’sini Ar-Ge harcamalarına ayırdı.
Logo, konsolide gelirlerinin %34’ünü Romanya operasyonlarından
elde etti.
Türkiye’nin en büyük halka açık yazılım kuruluşu ve en değerli
bilişim markası Logo Yazılım 2019 yılını kapsayan finansal sonuçlarını
açıkladı. Logo Yazılım, 2019’da satış gelirlerini geçen yıla oranla
%31 arttırarak 422 milyon TL’ye yükseltti. Faiz, amortisman ve vergi
öncesi kârını (FAVÖK) da %41 oranında arttıran Logo’nun net kârı ise
%27 artış göstererek 86 milyon TL’ye ulaştı. Logo Yazılım hisse başına
kazancı ise %27 oranında artış gerçekleştirdi.
Öte yandan Türkiye’de e-devlet çözümlerinde firma sayısına göre
sektör liderliğini sürdüren eLogo, müşteri sayısını geçen seneye göre
%75 genişletti ve harcanan kontör sayısı %59 oranında arttı. Logo
Yazılım’ın 2016 yılında satın aldığı Romanya’daki iştiraki Logo Total
Soft ise 2019 yılında Euro bazında %18 satış geliri büyümesi ve %97
FAVÖK büyümesi elde etti.
Logo Yazılım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Logo Grup CEO’su
M. Buğra Koyuncu başarıyla geride bıraktıkları 2019 yılının ardından
yaptığı değerlendirmede, Türkiye’de e–devlet çözümleri kapsamında Ekim
ayında değişen tebliğin olumlu etkisinin ve Romanya faaliyetlerindeki
verimlilik artışının sağladığı katkının altını çizdi.
Logo Yazılım’ın başta gelişmekte olan pazarlar olmak üzere hem
kendi faaliyetlerinde hem de ekosisteminde sürdürülebilir dönüşümü
desteklediğini belirten M. Buğra Koyuncu şunları söyledi. “Geleceği
birlikte yazma vizyonumuz kapsamında müşterilerimiz ve ülkemiz
ekonomisi için değer yaratmaya devam ediyoruz. Yılın tamamında hem
Türkiye hem de Romanya faaliyetlerimizdeki başarımızı sürdürülebilir
bir zeminde devam ettirdik. Türkiye’deki piyasa koşullarının yarattığı
belirsizlikleri yönetirken, uzun vadeli değer yaratma stratejimiz
paralelinde insanımıza ve teknolojiye yatırım yapmayı kararlılıkla
sürdürdük. Kurum kültürümüzün temelinde yer alan müşteri odaklı Ar-Ge
ve inovasyon konusunda Türkiye ve Romanya faaliyetlerimiz için toplam
Ar-Ge yatırımlarının faturalanan gelirlere oranı bu dönemde %27 olarak
gerçekleşti. Öte yandan sürdürülebilirlik yaklaşımımızın odak
noktasını, topluma, çevreye ve şirketin geleceğine yatırım yapmak ve
yenilikçi ürün ve hizmetlerle ekosistemimizin sürdürülebilir
dönüşümüne katkı sağlamak olarak devam ettiriyoruz. Sürdürülebilirlik
ve Kurumsal Yönetim konusunu en üst düzeyde sahipleniyor ve bu
süreçleri üst yönetimin liderliğinde yürütüyoruz. Sektörün lider
oyuncusu olarak ülkemizin bu alandaki hareket motoru olma görevimizi
eksiksiz yerine getirmeye devam edeceğiz.”
Koyuncu, Logo markasının, dünyanın devlet destekli ilk ve tek
markalaşma programı olan Turquality®’nin de desteğini aldıktan sonra
küresel ve bölgesel pazarlarda güç olma yolundaki adımlarını daha da
güçlü ve emin bir şekilde atacağını ifade etti.



Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey


En Çok Okunan Haberler