Migros 2016 yılında, 150-200 arasında mağaza açılışı, konsolide bazda çift haneli satış büyümesi bekliyor

09.05.2016 Pazartesi 06:29

Migros 1Ç 2016’da yurtiçi satışlarını önemli ölçüde artırarak
%18,7 satış büyümesine ulaştı. Konsolide satışlar ilk çeyrekte 2.411
milyon TL’ye ulaşırken konsolide satış büyümesi %16,3 oldu. Şirket,
gıda perakende sektöründe uzun vadeli stratejilerini titizlikle
uygulamaya devam ederken özgün markalı ürünler, müşteri sadakatindeki
en önemli unsurlardan biri olan taze ürün kategorilerinin
geliştirilmesi ve marka çeşitliliğine odaklanmayı sürdürdü. Yeni
mağazaların yanı sıra mevcut mağazaların güçlü satış performansı yurt
içindeki yüksek büyüme rakamlarına erişilmesinde rol oynayan unsurlar
oldu. Migros, Nielsen verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde Modern
Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) sektöründe pazar payını 90 baz puan
artırdı. Toplam FMCG sektöründe pazar payı kazanımı ise 20 baz puan
oldu.
Konsolide brüt kar 1Ç 2016’da %18 artarak 657 milyon TL’ye ulaştı.
Şirket bir taraftan brüt kar marjı seviyesini korurken diğer taraftan
daha iyi büyüme rakamlarına erişti. 1Ç 2016’da VAFÖK (Vergi,
Amortisman, Faiz Öncesi Kar) %10,9 artışla 145 milyon TL’ye ulaştı.
VAFÖK marjı %6,0 (1Ç 2015: %6,3) ile Şirketin yılın tamamı için
hedeflediği %6,0-6,5 bandında gerçekleşti. Kira öncesi VAFÖK ise 1Ç
2016’da geçen yılın aynı dönemine göre %13,9 artarken, kira öncesi
VAFÖK marjı %11,3 oldu. (1Ç 2015: %11,5) Diğer taraftan, Şirket yılın
ilk çeyreğinde faaliyet karı yaratmaya devam etmesine rağmen, nakit
çıkışı gerektirmeyen kur farkı giderlerinin yanı sıra diğer finansman
giderleri nedeniyle 28 milyon TL net zarar kaydetti.

Operasyonel Gelişmeler

Şirket 1Ç 2016’da mevcut mağaza portföyüne 52 yeni mağaza ekledi.
Bununla beraber, Nisan ayında açılan 25 yeni mağaza ile Şirketin 30
Nisan 2016 itibariyle mağaza sayısı 1.471’e ulaştı. Şirket 1Ç 2016’da
%16,3 ile güçlü bir konsolide satış büyümesi kaydederken, VAFÖK yılın
başından itibaren geçerli olan asgari ücret artışının etkisine rağmen
%10,9 büyüdü. Yüksek satış büyümesi ve ihtiyatlı maliyet yönetiminin
yanı sıra etkin işletme sermayesi yönetimi ile Şirketin yılın geri
kalanında güçlü operasyonel performans göstermeye devam etmesi
beklenmektedir. Migros’un 2016 yılında, 150-200 arasında mağaza
açılışı, konsolide bazda çift haneli satış büyümesinin yanı sıra VAFÖK
marjının %6,0-%6,5 mertebesinde olması beklenmektedir.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler