Pınar, Çin pazarına giriş yaptı

14.10.2020 Çarşamba 12:25

Türkiye'nin süt ve süt ürünleri ihracatının yüzde 19'unu tek
başına karşılayan Pınar Süt, yaklaşık 6 milyar dolar ile dünyanın en
önemli süt ürünleri ithalatçılarından olan Çin pazarına giriş yaptı.
Böylece İzmir'den Çin'e ilk kez süt ürünleri ihracatı gerçekleştiren
Pınar Süt, Türkiye'nin yaklaşık 11 bin kilometre uzağındaki Çin'de
tüketicileri Pınar Labne, Pınar Beyaz, Pınar Süzme Peynir ve Süt Tozu
ile buluşturdu.

İhracat rakamları yüzde 9 arttı

Ürünlerinin 22 ülkenin raflarında yer aldığını belirten Pınar Süt
Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu "Pandemi süreci olumsuzluklar yaratsa
da Türkiye çiftçilerinin ürünlerini dünyayla buluşturmaya devam ettik
ve ihracat rakamlarımızı geçen yılın ilk üç çeyreğine göre yüzde 9
oranında artırdık. 2020 yılı ilk 9 ayında ihracat ciromuzu 32,7 milyon
dolar olarak gerçekleştirdik. Planlamalarımızda Çin de önemli rol
oynuyordu. Bu nedenle yaptığımız pazar araştırmaları, analizler ve
çalışmalar neticesinde Çin pazarına kalıcı bir giriş stratejisi
oluşturduk. Uzun süredir stratejik olarak potansiyel gördüğümüz bu
pazardan alacağımız paydan dolayı Türkiye ekonomisi adına da çok
mutluyuz." dedi.

Ekonomiye katma değer

Yapılan ilk sevkiyatta fabrikayı ziyaret eden İzmir İl Tarım
Müdürü Mustafa Özen "Pandemi döneminde gıdanın ve gıda güvenliğinin
önemi bir kez daha anlaşıldı. Türkiye pandemi döneminde gıda üretimini
artıran ülkeler arasında yer aldı. Gıda sektörü olarak ülkemizin
çiftçilerinin ürünlerini dünya ile buluşturduğu ve Türkiye ekonomisine
katma değer sağladığı için Pınar Süt'e teşekkür ediyoruz." diye
konuştu.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey
En Çok Okunan Haberler