YENI FORD FIESTA RED VE BLACK TURKIYE’DE- BASIN ACIKLAMASI

03.02.2015 Salı 12:26

KURULUSTAN KONUYA ILISKIN YAPILAN BASIN ACIKLAMASI ASAGIDA BULUNUYOR:

FORD’UN ODULLU 1.0 LITRELIK ECOBOOST MOTORUNA SAHIP FIESTA MODELLERI, YENI 140 PS’LIK RED VE BLACK VERSIYONLARINDA, LITRE BASINA URETILEN GUC ILE BUGATTI VEYRON VEYA FERRARI 458 SPECIALE GIBI SUPERSPOR OTOMOBILLERI GERIDE BIRAKIYOR. 2012, 2013 VE 2014 YILLARINDA ULUSLARARASI YILIN MOTORU ODULUNE LAYIK GORULEN 1.0-LITRE ECOBOOST’UN KALIBRASYONU REVIZE EDILEREK DAHA FAZLA GUC ELDE EDILIRKEN, BU MOTOR ILE BUNDAN SADECE 10 YIL ONCE SPOR FORD FIESTA S’E GUC SAGLAYAN 1.6-LITRE 100 PS MOTORUN LITRE BASINA SAGLADIGI GUCUN IKI KATI SUNULUYOR. BUNUNLA BIRLIKTE YAKIT VERIMLILIGI VE CO2 EMISYONLARINI DA UCTE BIRDEN FAZLA BIR ORANLA IYILESTIREREK FIESTA RED VE BLACK MODELLERINDE 4.5 LT/100 KM VE 104 G/KM CO2* DEGERLERINE ULASILMASI SAGLANIYOR.

FORMULA 1 MOTORLARI ILE YARISAN TEKNIK ALTYAPI

FORD 1.0-LITRE ECOBOOST MOTORUNDA, ESI BENZERI GORULMEMIS BIR PERFORMANS VE VERIMLILIK BIRLIKTELIGINE ULASILMASI ICIN TURBO BESLEME, IKIZ-BAGIMSIZ DEGISKEN KAM ZAMANLAMA (TI-VCT) VE YUKSEK BASINCLI DIREKT ENJEKSIYON TEKNOLOJILERI KULLANILDI. MOTORUN KOMPAKT, DUSUK ATALETLI TURBO BESLEMESI 248,000 D/D’YE KADAR DONUYOR. BU DEGER, SANIYEDE 4000 D/D’DEN FAZLA VE 2014 FORMULA 1 ARAC MOTORLARINA GUC SAGLAYAN TURBO BESLEMELERIN D/D’SININ NEREDEYSE IKI KATI KADAR. SAGLADIGI 2.6 BAR (38 PSI) TAKVIYE BASINCI DA, FORD FIESTA’NIN LASTIKLERINI SISIRMEYE YETECEK OLAN MIKTARDAN BIR HAYLI FAZLA.

TURBO BESLEME TAKVIYE KONTROLU, TI-VCT, INTERCOOLER (ARA SOGUTUCU), GAZ KONTROLU VE ATESLEME ZAMANLAMASI GIBI OZELLIKLERIN YENIDEN KALIBRE EDILMESIYLE, MAKSIMUM GUC 125 PS’DEN 140 PS’YE, 180 NM’LIK MAKSIMUM TORK ISE 1400 D/D’DEN 5000 D/D’YE IMKANLI KILINDI. BU SAYEDE YENI FIESTA RED VE BLACK MODELLERI 0-100 KM/S HIZLANMALARINI 9.0 SANIYEDE TAMAMLIYOR VE 201 KM/S’LIK MAKSIMUM HIZA ULASABILIYORLAR.

PISTONLARIN HER BIRI ADETA AFRIKA FILI TASIYABILECEK DIRENCTELER

FORD FIESTA RED VE BLACK MODELLERINDE KULLANILAN MOTORLA ILGILI OLARAK FORD AVRUPA BENZINLI MOTORLAR KALIBRASYON MUDURU ANDREW FRASER: “BASINC DEGERLERINI ARTIRMAK ICIN SADECE GELISTIRILMIS BIR SILINDIR KAPAGI CONTASININ KULLANILMASINI ICEREN BIR DONANIM DEGISIKLIGIYLE MOTORU 140 PS’YE AYARLAYABILDIK. BU 1.0-LITRE ECOBOOST’UN ILERI TASARIMININ BIR GOSTERGESIDIR” DEDI. ANDREW FRASER AYRICA; “7 CM CAPINDAKI PISTONLAR UZERINDEKI PIK ATESLEME BASINCI 124 BAR (1,800 PSI) VE BU DEGER, 5 TONDAN FAZLASINA VEYA BIR ICECEK KUTUSU UZERINDE DURAN YETISKIN BIR AFRIKA FILI’NIN UYGULADIGI BASINCA ESIT” DIYEREK 1.0-LITRE ECOBOOST MOTORDA KULLANILAN USTUN TEKNOLOJIYE DIKKAT CEKTI.

FORD’UN AACHEN, ALMANYA’DA BULUNAN AVRUPA ARASTIRMA VE ILERI MUHENDISLIK MERKEZI’NDEKI MUHENDISLER VE INGILTERE’DEKI DUNCAN TECHNICAL CENTER’DAKI MUHENDISLER DE DAHIL OLMAK UZERE AVRUPA’DAKI FORD UZMANLARI TARAFINDAN GELISTIRILEN MOTORDA, BIR UCAGIN BASUSTU BAGAJ BOLMELERINE SIGACAK KADAR KUCUK, KOMPAKT DOKME DEMIR BIR SILINDIR BLOK KULLANILIYOR.

MOTORDA AYNI ZAMANDA, OPTIMIZE YAKIT-HAVA ORANLARI ICIN EGZOZ SICAKLIKLARINI DUSUREN ENTEGRE BIR EGZOZ MANIFOLDUYLA DONATILMIS ALUMINYUM BIR SILINDIR BASLIGI DA BULUNUYOR. YENILIKCI VOLAN VE ON KASNAK TASARIMI, GELENEKSEL 3 SILINDIRLI MOTOR TASARIMLARIYLA KARSILASTIRILDIGINDA DAHA INCELIKLI BIR OZELLIGE SAHIP.

MOTOR SURTUNMESI, OZEL OLARAK KAPLANMIS PISTONLAR, ALCAK GERILIMLI PISTON HALKALARI, DUSUK SURTUNMELI KRANK KECELERI VE YAGDA TRIGER KAYISI TASARIMIYLA AZALTILIYOR. DEGISKEN DEPLASMANLI YAG POMPASI, YAGLAMAYI TALEBE GORE AYARLARKEN YAG BASINCINI, IYILESTIRILMIS YAKIT VERIMLILIGI ICIN OPTIMIZE EDIYOR.

140 PS’LIK GUC URETEN ODULLU 1.0-LITRE ECOBOOST MOTOR ILE DONATILMIS 17” ALUMINYUM ALASIM JANTLARA SAHIP YENI FIESTA RED VE FIESTA BLACK MODELLERI 58.500 TL’DEN BASLAYAN FIYATLARLA TURKIYE’DE SUBAT AYINDA PAZARA SUNULUYOR.
En Çok Okunan Haberler